Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model BMW 3 Reeks Berline 2022

  • Niet meer beschikbaar
  • De in 2019 gelanceerde en in 2022 gefacelifte zevende generatie van de 3-Reeks werd weer wat groter dan zijn voorganger. De extra centimeters kwamen niet ten goede aan het laadvolume (dat bleef steken

    op 480 liter), maar wel aan de zitruimte op de achterbank. Voorin dompelt de 3-Reeks de inzittenden onder in een wereld van toptechnologie, met digitale instrumenten – hoewel de uitwerking daarvan toch minder uitgekiend lijkt dan bijvoorbeeld bij Audi. De middenconsole biedt plaats aan een aanraakscherm van 10,25 duim, maar het geconnecteerde multimediasysteem laat zich ook bedienen via de draaiknop op de middenconsole, via gebaren of via stemcommando’s. De nieuwe 3-Reeks is de helft stijver qua structuur dan zijn voorganger en heeft bredere sporen, en dat voel je. Samen met een lager zwaartepunt, andere schokdempertechnologie en een ideale gewichtsverdeling (50 procent op elke as), levert dat een dynamisch rijgedrag van de bovenste plank op... zonder dat het comfort daarvan de dupe is. Het uitgebreide motorpalet bestaat uitsluitend uit twee- en drieliters, met vermogens die aan benzinezijde variëren van 156 pk (318i) tot 510 pk (M3 Competition), en aan dieselzijde van 122 pk (316d) tot 340 pk (M340d). Ook twee fiscaal aantrekkelijke plug-inhybridemodellen zijn verkrijgbaar (320e met 204 en 330e met 292 pk), evenals vierwielaandrijving. De manuele versnellingsbak is bij de facelift van 2022 uit het gamma verdwenen. Met deze zevende generatie slaagde BMW erin zijn iconische 3-Reeks naar een erg hoog niveau te tillen: de 3 is weer de leukst rijdende berline in zijn klasse geworden, met nog een dot comfort erbovenop. Bovendien gooit hij ook qua toptechnologie en connectiviteit hoge ogen.
  • Diesel

    • Manueel
    • 122 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 123-146 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 136 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 123-147 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 150 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 123-147 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 163 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 123-146 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 190 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 123-146 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

    Benzine

    • Manueel
    • 156 pk
    • 6.3 l / 100 km
    • CO2: 144-165 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests BMW 3 Reeks

Onze tests

Budget

In hetzelfde budget