Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Maserati GranTurismo 2024

  • Hij ziet er misschien vertrouwd uit, maar toch is deze GranTurismo, die medio 2023 werd gelanceerd, volledig nieuw ontworpen, met een structuur die voornamelijk van aluminium is. Deze coupé strekt zijn rondingen uit over een lengte van bijna 5 meter, verpakt in een erg sierlijk kleedje. Het interieur is al even elegant en de afwerking is erop vooruitgegaan, met chique materialen en over het algemeen een goede kwaliteitsindruk, al zijn er bij nadere inspectie nog wel onvolkomenheden. De twee achterste plaatsen zijn voldoende ruim voor volwassenen, althans voor korte ritten, en ook de bagageruimte is toereikend.

    Onder de motorkap zul je geen atmosferische V8 vinden: het model maakt gebruik van de drie liter grote Nettuno-V6 met dubbele turbo die we kennen van de MC20. Zijn motorklank stelde ons enigszins teleur, behalve dan in de rijmodi Sport of Corsa, waarin hij wat uitbundiger wordt. De V6 levert een vermogen van 490 (Modena) of 550 pk (Trofeo), dat naar alle vier de wielen wordt gestuurd via de uitstekende achttrapsautomaat van ZF, die zowel soepel als snel is en daardoor goed bij deze GT past. Het uitgebalanceerde en van gestuurde schokdempers voorziene chassis (met een gewichtsverdeling van 52-48% voor-achter) biedt een goed compromis bieden tussen dynamiek en comfort.

    De nieuwste Maserati GranTurismo ziet er nog altijd knap uit en heeft aanzienlijke vooruitgang geboekt op het gebied van kwaliteitsindruk en interieurruimte. Genoeg om er een uitstekende GT van te maken. Alleen had de V6 van ons wat muzikaler mogen klinken. Deze coupé krijgt binnenkort het gezelschap van een cabrio, en van allebei zal ook een elektrische versie verkrijgbaar zijn (Folgore) met... 760 pk.

  • Elektrisch

    • Automatisch
    • 762 pk
    • 435 km • 23 kWh/100km
    • 92.5 kWh • - kW (AC) • 270 kW (DC)
    • 2 deuren
    • 4 zitplaatsen

    Benzine

    • Automatisch met manuele modus
    • 490 pk
    • 10.2 l / 100 km
    • CO2: 230 g/km (WLTP)
    • 2 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 550 pk
    • 10.2 l / 100 km
    • CO2: 230 g/km (WLTP)
    • 2 deuren
    • 4 zitplaatsen

Tests Maserati GranTurismo

Onze tests

Nieuws Maserati

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget