Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Mercedes-Benz EQB 2025

  • Op zoek naar een chique, niet te grote elektrische SUV met zeven zitplaatsen? Niet makkelijk te vinden... Omdat de Tesla Model Y in Europa geen recht meer heeft op twee extra zitjes in de bagageruimte, is het aanbod momenteel dus beperkt tot deze Mercedes EQB, een volledig elektrische variant van de GLB.

    Voorin is het meubilair stijlvol en verzorgd, maar de standaardstoelen zijn nogal hard en vlak. Wel waarderen we de verhoogde rijpositie, waardoor je boven het verkeer uittorent. De verschuifbare achterbank (met in helling verstelbare rugleuning) is niet erg gewelfd en in het midden hard, maar biedt veel beenruimte. De twee optionele klapstoelen op de derde rij zijn geschikt voor mensen tot 1,70 meter, maar wie langer is, zit met het hoofd tegen de dakhemel. En in zevenzitsconfiguratie is de bagageruimte beperkt.

    Deze EQB rijdt aangenaam en de versie met voorwielaandrijving (190 pk) biedt een goede 40 kilometer meer rijbereik dan die met vierwielaandrijving (228 of 292 pk), die in de praktijk niet verder komen dan 250 tot 300 kilometer. Deze laatste slagen er wel beter in om het hoge koppel op de weg over te brengen en bieden een dynamischer en aangenamer rijgedrag. De 228 pk-versie is een goed compromis met degelijke prestaties, maar het energieverbruik is iets om in de gaten te houden. Pluspunten zijn het algemene comfort (ophanging, geluiddemping) en het globale rijplezier.

    De transformatie van GLB naar elektrische EQB is geslaagd. De praktische en functionele kwaliteiten blijven gevrijwaard, terwijl ook de optionele zevenzitsconfiguratie behouden blijft. Een zeer aangename gezinswagen zonder uitstoot. Maar wat betreft stroomverbruik, rijbereik en oplaadvermogen is een Tesla Model Y toch veel overtuigender.

  • Elektrisch

    • Automatisch
    • 190 pk
    • 524 km • 15.5 kWh/100km
    • - kWh • - kW (AC) • 100 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 190 pk
    • 530 km • 15.4 kWh/100km
    • - kWh • - kW (AC) • 100 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 190 pk
    • 529 km • 15.4 kWh/100km
    • - kWh • - kW (AC) • 100 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 190 pk
    • 526 km • 15.5 kWh/100km
    • - kWh • - kW (AC) • 100 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 190 pk
    • 488 km • 15.5 kWh/100km
    • - kWh • - kW (AC) • 100 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 228 pk
    • 417 km • 18.4 kWh/100km
    • - kWh • - kW (AC) • 100 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 228 pk
    • 423 km • 18.2 kWh/100km
    • - kWh • - kW (AC) • 100 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 292 pk
    • 439 km • 18.5 kWh/100km
    • - kWh • - kW (AC) • 100 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

Tests Mercedes-Benz EQB

Onze tests

Nieuws Mercedes-Benz

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget