Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Porsche Panamera Sport Turismo 2020

  • Niet meer beschikbaar
  • Sinds 2017 wagen ze zich in Zuffenhausen ook aan een break, op basis van de Panamera. Niet dat de Sport Turismo zich opwerpt als de ultieme verhuiswagen, integendeel zelfs, want met zijn dynamische

    lijnenspel leunt hij dichter aan bij een shooting brake. Dat lijnenspel kreeg in 2020 trouwens een kleine update, om de Sport Turismo visueel in lijn te brengen met de Cayenne. In tegenstelling tot de vijfdeurs-Panamera, die altijd een vierzitter is, is deze breakversie ook beschikbaar met een 2+1-achterbank. De koffer is in minimumconfiguratie 50 liter ruimer dan die van de gewone Panamera, maar een laadvolume van 515 tot 1.384 liter is niet bijster indrukwekkend gezien de grote buitenafmetingen. Alle varianten beschikken sowieso over de gerobotiseerde PDK-versnellingsbak en vierwielaandrijving. Het gamma telt vier benzineversies, met vermogens van 330 tot 630 pk, die op de GTS na ook allemaal een nóg krachtiger plug-inhybride tegenhanger hebben, met als klapstuk de woeste Turbo S E-Hybrid, goed voor een systeemvermogen van zomaar even 700 pk. Hun stroom halen de drie oplaadbare hybrides uit een accupakket van 17,9 kWh. Sommige versies zijn fiscaal aantrekkelijk voor zelfstandigen, zij het enkel in combinatie met de kleinste velgmaat. De knappe Panamera Sport Turismo is niet meteen het archetype van een break, en hij heeft in elk geval niets van een verhuiswagen. Anderzijds is hij onmiskenbaar praktischer dan zijn berlinetegenhanger, terwijl hij net zo goed rijdt. Jammer is wel dat ook deze uitvoering geen volwaardige vijfzitter is... en dat hij ten opzichte van de gewone Panamera nóg duurder is.
  • Benzine

    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 330 pk
    • 8.8 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 550 pk
    • 10.6 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

    Hybride benzine Plug-in

    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 462 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests Porsche Panamera

Onze tests

Budget

In hetzelfde budget