Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Renault Espace 2017

  • Niet meer beschikbaar
  • De jongste Espace stamt uit 2015 en onderging in 2020 een minieme facelift. Inmiddels weten we dat er geen zesde generatie meer komt van deze ooit zo populaire monovolume, Renaults poging om hem wat SUV-trekjes te geven en daardoor hipper te maken ten spijt. Na het instappen valt meteen de grote verticale ‘tablet’ van 9,3 duim op, waarmee je het gros van de functies van de auto kunt bedienen. De tweede zitrij bestaat uit drie afzonderlijke stoelen, die kunnen worden verschoven en een verstelbare rugleuning hebben, maar niet meer verwijderbaar zijn: ze klappen voortaan weg in de vloer. Hun zitting staat overigens nogal laag, met als gevolg dat volwassenen met licht opgetrokken knieën zitten. Beenruimte is er daarentegen in overvloed. Dat is een beetje minder het geval op de derde zitrij.

    Om de levendigheid in bochten te vergroten kunnen de krachtiger versies van de Espace, die op het modulaire CMF-platform staat, worden voorzien van een gestuurde schokdemping en vierwielsturing. Maar zelfs zo uitgerust kan deze grote cross-over zijn gewicht niet verbergen, en de weke schokdemping toomt overmatig enthousiasme al snel in. Anderzijds gooit de Espace wel hoge ogen met zijn geluiddemping en zijn ophangingscomfort. Onder de motorkap vinden we enkel nog maar de tweeliter-dCi, in twee vermogensvarianten: met 160 pk en met 190 pk. Beide beschikken sowieso over een gerobotiseerde zesversnellingsbak.

    De Espace combineert het profiel van een verhoogde break met de drie afzonderlijke achterstoelen van een eenvolumer en de bodemvrijheid van een SUV. Een aparte mix, maar wel eentje die zijn charmes heeft. Nu nog een kleine inspanning qua afwerking en een schokdemping die wat beter overweg kan met een dynamische rijstijl...

  • Diesel

    • Manueel
    • 131 pk
    • 4.4 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 131 pk
    • 4.4 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 131 pk
    • 4.4 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 160 pk
    • 4.6 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 160 pk
    • 4.6 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 160 pk
    • 4.6 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

Tests Renault Espace

Onze tests

Nieuws Renault

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget