Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Renault Zoe 2020

  • Niet meer beschikbaar
  • De elektrisch aangedreven Zoé stamt uit 2013 en ondergaat voortdurend evoluties. In 2019 nog kreeg het model een grondige update, die onder meer een volledig hertekend dashboard meebracht. De Zoé bestaat enkel als vijfdeurs en pakt uit met een eigen design, ook al deelt hij heel wat componenten met de (vorige) Clio. Deze elektrische auto meet net iets meer dan 4 meter, maar is binnenin verbazend ruim. De lithium-ionbatterij bevindt zich onder de zitruimte en daardoor is de koffer zelfs groter dan die van de Clio. Helaas is het met de afwerkingskwaliteit niet zo goed gesteld en zit de achterbank nogal oncomfortabel.

    Sinds het schrappen van de R110 (108 pk) is er nog maar één versie beschikbaar, voorzien van een 55 kWh-batterij. Die R135 (135 pk) kan met zijn 386 kilometer heel België doorkruisen op een volle batterijlading. Oorspronkelijk kon je de Zoé enkel aan een wallbox opladen, maar intussen kan dat ook aan een conventioneel stopcontact of een laadpunt (dat kan driefasig, en zelfs met 22 kW). Dynamisch staat de kleine Renault zijn mannetje, maar dat gaat wel ten koste van stugge onderstelreacties, zeker in combinatie met grote velgen.

    Renaults elektrische stadsauto lijkt intussen volledig uitgerijpt: de Zoé kan rekenen op een uitstekend rijbereik en prima laadcapaciteiten (op wisselstroom tenminste). Jammer dat hij niet wat meer aandacht besteedt aan het zitcomfort achterin, en dat hier en daar beknibbeld werd op de afwerking.

  • Elektrisch

    • Automatisch
    • 109 pk
    • - km • - kWh/100km
    • - kWh • - kW (AC) • - kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 109 pk
    • - km • - kWh/100km
    • - kWh • - kW (AC) • - kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 136 pk
    • - km • - kWh/100km
    • - kWh • - kW (AC) • - kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 136 pk
    • - km • - kWh/100km
    • - kWh • - kW (AC) • - kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 136 pk
    • - km • - kWh/100km
    • - kWh • - kW (AC) • - kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 109 pk
    • - km • - kWh/100km
    • - kWh • - kW (AC) • - kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 136 pk
    • - km • - kWh/100km
    • - kWh • - kW (AC) • - kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 109 pk
    • - km • - kWh/100km
    • - kWh • - kW (AC) • - kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 136 pk
    • - km • - kWh/100km
    • - kWh • - kW (AC) • - kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

Tests Renault Zoe

Onze tests

Nieuws Renault

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget