Blogtests
Wat vind ik van de Mazda CX-30 SkyActiv-X met automaat?

Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.
Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken
Nadat hij in 2012 werd geboren met een kleine batterij van 21 kWh, kreeg de Zoé vijf jaar later een eerste upgrade, waarbij de batterijcapaciteit haast verdubbelde (naar 41 kWh) en het reële rijbereik toenam tot 200 à 300 kilometer. Voor zijn “derde generatie” (dixit Renault) gaat de meest verkochte elektrische stadsauto in Europa nog een stap verder: hij krijgt een batterij van 52 kWh die zijn actieradius vergroot tot 385 kilometer volgens de WLTP-cyclus (weliswaar gemeten met de ‘kleine’ wielen van 15 duim). Tegelijk evolueert hij ook op heel wat andere vlakken.
Niet verrassend dus dat zijn verkoop op de Belgisch-Luxemburgse markt sinds begin dit jaar met 34 procent gestegen is, met in juni een stijging van het aantal bestellingen met liefst 50 procent. Renault is er trouwens maar wat trots op dat de Zoé niet alleen werd ontworpen in Frankrijk, maar ook in het thuisland wordt geproduceerd, inclusief zijn belangrijkste mechanische organen. Alleen de batterij niet, want die is van Koreaanse origine.
In dit artikel : Renault, Renault Zoe