Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / Nieuw logo en nieuwe naam voor PSA

Geschreven door Olivier Duquesne op 06-04-2016

Binnen zijn nieuwe strategie en om DS niet te ‘vergeten’ wordt PSA Peugeot Citroën omgedoopt tot Groupe PSA. Een groep die trouwens wil terugkeren naar de Verenigde Staten.

Bij de aankondiging van het strategisch plan onthulde Carlos Tavares, de CEO van PSA Peugeot Citroën, ook de nieuwe naam van de constructeur. Het Franse bedrijf heet voortaan Groupe PSA en krijgt een nieuw logo. De nieuwe naam – de oude dateert uit 1991 – verwijst niet meer naar de twee historische merken van de groep. Zo wordt DS, dat niet kan worden toegevoegd, niet voor het hoofd gestoten. De naam past ook bij het nieuwe elan van het bedrijf, dat onder leiding van Carlos Tavares een ambitieus plan uitvoert tot 2021.

Verenigde Staten

Bovenop de 34 geplande nieuwe modellen de komende jaren, verschijnt bij Citroën, DS en Peugeot vanaf 2016 de Full Mirrorlink-technologie om je smartphone te spiegelen. Infotainment verloopt vanaf 2018 over the air, dit wil zeggen met updates via een draadloze verbinding. In 2020 wordt dit in alle auto’s van de groep toegepast. Ook de rijhulpsystemen evolueren, met semiautomatisch rijsysteem in 2018 en een volledig autonoom systeem in 2021. Tot slot wil de PSA-groep ‘op een geleidelijke en doordachte manier’ terugkeren naar de Verenigde Staten binnen de tien jaar.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten