Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / Renault: een betaalbare elektrische auto en hybrides!

Geschreven door David Leclercq op 01-10-2018

Bij de opening van het Autosalon van Parijs onthult Renault nieuwe ambities voor zijn elektrische wagens, hybrides en plug-in hybrides. Er komt zelfs “ingebouwde redactionele content”. Een heel programma!

Aan de vooravond van het Autosalon van Parijs deelt Renault zijn nieuwe elektrificatiestrategie. Die komt op het juiste moment, want we vroegen ons een beetje af wat de Franse constructeur als antwoord op de plug-in hybrides van PSA zou geven. Daarover hield Carlos Ghosn een conferentie waarin de Renault-baas zijn nieuwe actieplan voorstelde, ‘Drive the Future’ genaamd. Daarin voorziet hij een nieuwe, betaalbare elektrische stadswagen die eerst naar China komt in 2019. Daarnaast komen er vanaf 2020 hybride en plug-in versies van de populairste modellen: Clio, Captur en Mégane.

Renault K-ZE, eerst naar China!

De K-ZE concept car dat bij deze gelegenheid werd gepresenteerd, is een nieuwe elektrische wagen voor het A-segment geïnspireerd op de populaire SUV-stijl. De elektrische aandrijving zou een NEDC-bereik van 250 km moeten bieden, ongeveer 130-150 km bij reëel gebruik. Renault legt ook de nadruk op zijn kameleon-oplader, die zowel via een simpel stopcontact als via publieke snelladers kan opladen.

Daarnaast bevestigde Ghosn de komst van de plug-in- en gewone hybride versies van de Clio, Captur en Mégane voor 2020. De details zijn nog niet bekend, maar de elektrificatie komt van de e-Tech-technologie, die voor 100% door Renault werd ontwikkeld.

AEX, of de pers in de wagen

Tenslotte legde Carlos Ghosn meer uit waarom zijn groep recent meer dan 5 miljoen euro heeft geïnvesteerd in de Challenges-groep, dat aan economische berichtgeving doet. De autonomie en de digitalisering van het wagenpark zouden tot grote veranderingen van onze mediaconsumptie leiden. Die stelling wordt geconcretiseerd in het AEX-project (Augmented Editorial eXperience), waarvan de ambitie is om elke reiziger een unieke leerervaring aan te bieden, naast het rijden en de wagen zelf. “Met de komst van geconnecteerde en autonome voertuigen zullen gebruikers meer verwachten van hun reistijd. Met Challenges Group bedachten we wat de beleving zou kunnen zijn van gepersonaliseerde en geconnecteerde mobiliteit van morgen”, aldus Ghosn. Het idee is dus om de reistijd te vullen met nieuwe vormen van premium content, interactief en op maat, waar de Challenges Group-redacties voor moeten zorgen.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten