Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / Tesla wil het Ionity moeilijk maken

Geschreven door Frédéric Kevers op 02-11-2021

Tesla zal in Nederland een testfase starten door de toegang tot zijn Superchargers open te stellen voor andere merken en tegelijk minder aan te rekenen dan zijn belangrijkste concurrent, Ionity.

Na intenties komt actie. Tesla stelt bij een tiental stations in Nederland de toegang tot zijn Superchargers open voor modellen van andere merken. Bezitters van andere elektrische auto's dan Tesla zullen dus hun accu's kunnen opladen bij Tesla's snellaadstations, zoals beloofd door Elon Musk. Beter nog: de prijs per kWh zou aantrekkelijker moeten zijn dan die van Ionity, het belangrijkste concurrerende snellaadnetwerk in Europa.

Goedkoper dan Ionity

Nadat Tesla de toegang tot bepaalde Supercharger-stations in Noorwegen al had vrijgegeven, gaat het nu verder met een testfase van "gratis toegang" tot zijn snellaadstations in Nederland, met om te beginnen een dozijn stations. Tesla's netwerk staat bekend om zijn consistentie en betrouwbaarheid op het gebied van laadvermogen en zal daarom concurrerende modellen de kans geven hun accu's te komen opladen.

De prijs voor 'niet-Tesla' klanten zal echter hoger zijn: €0,57/kWh in plaats van €0,24/kWh (prijzen in Nederland). Voor klanten die van plan zijn regelmatig gebruik te maken van de Superchargers, is het mogelijk om een abonnement te nemen voor €13/maand om te profiteren van hetzelfde tarief per kWh als Tesla-eigenaren. Het tarief bij concurrent Ionity in Nederland varieert van €0,49/kWh voor maximaal laden van 50 kW tot €0,79/kWh op ultrasnellaadstations met een laadvermogen tot 350 kW.

>> Lees ook - Tesla Superchargers: 10.000 stations binnen twee jaar

Bestuderen en aanpassen

Het doel van Tesla is niet alleen om extra inkomsten te genereren, maar ook om de strategische laadbehoeften van het elektrische wagenpark te analyseren. Aan het einde van deze proefperiode zal de Amerikaanse constructeur meer weten over de bezettingsgraad van de Superchargers, over eventuele technische of softwareproblemen die moeten worden opgelost, en over de behoeften van het wagenpark van elektrische auto's. Tesla zal ook de uitbreiding van zijn netwerk kunnen optimaliseren, waardoor het aantal oplaadpunten met de beroemde "T" tegen eind 2023 verdrievoudigd zou moeten zijn.

Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten