Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / Is Volkswagen niet langer ‘Das Auto’?

Geschreven door Jean-François Christiaens op 23-12-2015

Na de wereldwijde opschudding door dieselgate, zou Volkswagen zijn slogan ‘Das Auto’ laten varen. Deze boodschap wordt als te zelfzeker beschouwd op een moment waarin de nieuwe CEO Matthias Müller oproept tot meer bescheidenheid.

‘Das Auto’ of ‘De Auto’.  Een slogan van een automerk kan moeilijk beknopter zijn. Deze slagzin werd eigenlijk al sinds de lancering in 2007 gezien als heel zelfzeker en zelfs arrogant. Vandaag lijkt hij zelfs misplaatst door alle schandalen. Dit leidmotief werd gelanceerd op het moment dat Martin Winterkorn aan het stuur van de Volkswagen-groep kwam. Wellicht gaat de slogan op de schop binnen de nieuwe, eerder bescheiden filosofie die CEO Matthias Müller uitdraagt.

Gewoon Volkswagen

De slogan ‘Das Auto’ zou niet volledig verdwijnen uit de communicatie van de Duitse groep (of toch niet onmiddellijk), maar zou niet meer automatisch gekoppeld worden aan het logo van de groep. Onder het logo vind je voortaan de sobere vermelding ‘Volkswagen’. Leuk om te weten: Opel gebruikte de slogan ‘Das Auto’ al in de jaren 60 voor de reclamecampagne van zijn Kadett.

Bekijk de tijdlijn van het Volkswagen-schandaal

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten