Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / Volkswagen: nieuw logo voor een nieuwe start

Geschreven door Jean-François Christiaens op 19-04-2018

Nadat Volkswagen al zijn directiestructuur heeft veranderd, wil het volgend jaar ook zijn logo moderniseren. Daarmee wil het op een meer “kleurrijke” manier klaar zijn voor zijn elektrische offensief.

Een paar dagen geleden meldde de Volkswagen-groep dat zijn CEO Matthias Müller werd vervangen door Herbert Diess, om daarna te bevestigen dat het zijn uitgebreide merkenportfolio wil opdelen in drie takken. Vandaag leren we dat Volkswagen in de nasleep daarvan zijn logo wil moderniseren. Volgens Bloomberg zou marketingdirecteur Jochen Sengpiehl dat hebben bevestigd tijdens een persconferentie in Berlijn. Het nieuwe logo zou volgend jaar verschijnen, net voor de start van het elektrische offensief van Volkswagen. Het logo is voor het laatst lichtjes bijgewerkt in 2012, maar de algemene look ervan is nauwelijks veranderd sinds de tweede wereldoorlog. De modernisering ervan zou essentieel zijn om het imago van Volkswagen te dynamiseren, want het zou “te Duits”, te star en niet emotioneel genoeg meer zijn, zo zei Sengpiehl. “Wij willen dat mensen pret beleven met ons en dus moeten we er meer kleur in brengen”.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten