Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

nieuw / BMW op het salon van Brussel 2017

Geschreven door David Leclercq op 23-12-2016

Nu de feestelijkheden rond het honderdjarige bestaan van BMW zijn afgelopen, kijkt het merk opnieuw vooruit. Met als blikvanger op de stand allicht de nieuwe 5-Reeks, die zijn Belgische première viert.

5-Reeks

De zevende generatie van de 5-Reeks viert in Brussel zijn Europese première, enkele dagen na zijn officiële onthulling in Detroit. Terwijl de verkoop van BMW’s reisberline onmiskenbaar te lijden heeft gehad onder de komst van modellen als de 3-Reeks Gran Turismo, de 4-Reeks Gran Coupé en SUV’s als de X3 en X5, blijft hij toch belangrijk in het premiumsegment. De nieuwe generatie zoekt het weer hogerop, maar legt vooral de klemtoon op (semi)zelfrijdende technologie, connectiviteit en rijhulpsystemen. Maar uiteraard heeft BMW er wel over gewaakt dat er niet geraakt werd aan het legendarische rijplezier, zodat de 5-Reeks op dat vlak een referentie in zijn segment zou moeten blijven. Daartoe hebben de ingenieurs het model lichter gemaakt, het zwaartepunt lager gelegd en de 5-Reeks voorzien van de nieuwste vier- en zescilindermotoren (benzine, diesel en hybride). Het gamma begint bij de 520d EfficientDynamics, waarvan de 190 pk sterke tweeliter gekoppeld aan een achttrapsautomaat officieel amper 108 g CO2/km uitstoot, ondanks een beloofde sprint van 0 naar 100 in amper 7,5 seconden.

M760Li

De topversie binnen de 7-Reeks, die op de Heizel zijn Belgische debuut beleeft, herinnert eraan dat BMW een van de weinige constructeurs is die nog op grote schaal de absolute must op motorvlak bouwt: een V12. In de neus van de M760Li ligt een meesterstuk van 6,6 liter groot, goed voor 600 pk bij 5.500 o/m en 800 Nm vanaf 1.500 o/m. Het optionele M Driver Pack voert de topsnelheid op tot een (begrensde) 305 km/h. Maar met een gemiddeld normverbruik van 12,6 l/100 km en een CO2-uitstoot van 294 g/km zal de fiscus u graag zien komen...

3.0 CSL Hommage R

Dit unieke model, dat al in augustus 2015 werd onthuld op het concours d’élégance van Pebble Beach, maakt deel uit van de Hommage-conceptcars, een reeks die door de designafdeling van BMW werd bedacht om enkele iconische modellen uit de merkgeschiedenis in de bloemetjes te zetten. Met deze 3.0 CSL Hommage R wilde BMW zijn veertig jaar aanwezigheid op de Amerikaanse markt vieren. In die beginjaren wist het Beierse merk onder andere via de autosport naam en faam te verwerven in de VS, en dan in het bijzonder met de 3.0 CSL, die tal van races in de States op zijn naam wist te schrijven.

 

Ontdek ook

i3 | De elektrische i3 werd het voorbije jaar grondig vernieuwd, waarbij hij nu kan rekenen op een grotere batterij van 33 kWh en 94Ah. Daarmee groeit het theoretische rijbereik tot 300 kilometer, of zo’n 200 kilometer in de praktijk.

i8 | De ‘groene’ supercar van BMW is op de Heizel te zien in een donkergrijze Protonic Dark Silver-versie, een Belgische primeur.

M2 | Terwijl de i8 en de M4 samen met de M760Li een plekje kregen op de afzonderlijke Dream Cars-tentoonstelling, staat de woeste M2 gewoon op de BMW-stand.

iPerformance | BMW brengt naast de i8 nog drie plug-inhybrides mee naar de Heizelpaleizen: de X5 40e, de 330e en de 740e. Alleen de 225xe Active Tourer ontbreekt.

 

Ontdek waar dit merk zich op het salon bevindt dankzij ons interactieve plan

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten