Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / BMW i3 REX : Een extra portie elektronen

De vraag blijft natuurlijk of de range extender een absolute must is.

BMW i3 REX : Een extra portie elektronen #1
Prijs
NB
  • Score redactie 15.38/20

Overzicht :

Over de i3 zijn de meningen verdeeld, maar één ding moet je BMW nageven: over deze elektrische stadsauto is goed nagedacht. Zijn concept is uniek en de exclusieve materialen en het luchtige interieur creëren een heel apart gevoel. Tot nog toe kampte het model echter met een rijbereik dat voor veel pendelaars wat krap uitviel – zelfs met range extender. Daaraan hebben ze in München nu een mouw gepast: de 22 kWh-batterij werd vervangen door een exemplaar van 33 kWh, waardoor het theoretische rijbereik toeneemt tot 231 kilometer voor de hier geteste REX. Zover raakten wij niet, maar niettemin kwamen wij toch een knappe 200 kilometer ver voor de tweecilinder achterin in actie schoot. De vraag blijft natuurlijk of die range extender een absolute must is. Tenslotte maakt hij deze elektrische auto niet alleen 4.500 euro duurder, maar ook nog eens 120 kilogram zwaarder. In combinatie met de nieuwe batterij zet een i3 REX daardoor intussen 1.440 kilogram op de weegschaal, en dat gewicht kan hij niet verbergen: je voelt het bij elke lastwissel. Die indruk van ballast wordt nog in de hand gewerkt door het stuur, dat bij lage snelheden zwaar aanvoelt en bovendien maar matig centreert – op de snelweg zijn daardoor voortdurend kleine correcties nodig. De tussensprintjes blijven echter indrukwekkend.

  • Origineel concept
  • Interessant rijbereik
  • Uitstekende prestaties
  • Meergewicht REX-versie
  • Meerprijs REX-versie
  • Stuurgevoel

In dit artikel : BMW, BMW i3

Geschreven door op