Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

waarde van uw tweedehands voertuig

Krijg nu een gratis schatting van een tweedehands voertuig

schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / BMW 5-reeks : Kind van zijn tijd

De nieuwe BMW 5-Reeks pakt vooral uit met connectiviteit en rijhulpsystemen: het leven aangenamer maken in de file en online een parkeerplaats kunnen zoeken, daar lijkt het tegenwoordig om te draaien, eerder dan om "puur rijplezier".

63.250 €
  • Score redactie 15.64/20

Overzicht :

In het huidige klimaat hebben de Duitse merken met een sportief imago het moeilijk om hun drang naar almaar betere prestaties nog te verantwoorden. Ze kunnen niet anders dan de verwachtingen van hun klanten invullen, en die maken duidelijk dat ze steeds meer belang hechten aan connectiviteit en van daaruit ook meer assistentie wensen tijdens het rijden. We schrikken er allang niet meer van op dat de persconferenties bij deze eerste kennismakingen draaien rond connectiviteit en rijhulpsystemen, die almaar nadrukkelijker op de voorgrond komen. In dat opzicht is het dan ook normaal dat de aandacht voor de vooruitgang – als die er tenminste al is – op het vlak van prestaties en wegligging naar de achtergrond schuift.

  • Echt comfort, foutloze afwerking
  • Verfijnde rijhulpsystemen en connectiviteit
  • Nog altijd dynamisch ingesteld
  • Te veel functies om uit te schakelen voor de dynamische bestuurder
  • Rijdt bijna te gemakkelijk
  • Prijs t.o.v. voorganger

Net als de Mercedes E-Klasse, zijn rechtstreekse concurrent, zet de nieuwe 5-Reeks een stapje verder richting geautomatiseerd rijden, zonder helemaal autonoom te gaan. Een auto die zijn bestuurder dermate ondersteunt, associëren we onvermijdelijk met een nieuw comfortniveau. We zien meteen dat het raffinement van BMW’s jongste 7-Reeks ook tot in de nieuwe 5-Reeks is doorgesijpeld. Meer nog, terwijl het vorige model al bijzonder begaafd bleek op het vlak van het comfort, lijkt BMW er nu op gebrand om deze 5 op dat vlak te laten doorgroeien tot een van de absolute referenties onder de ‘executive cars’. Terzelfdertijd wil BMW de meest dynamische vertegenwoordiger blijven in elk segment waar het merk zich aanbiedt. Maar om te voelen dat deze 5-Reeks je daadwerkelijk meer bij het rijden betreft, moet je wel eerst op de juiste knop drukken (Sport, Sport Plus of Individual) en bovendien over het M-onderstel beschikken.

In dit artikel : BMW, BMW 5 Reeks

De concurrenten