Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Mercedes-AMG C 63

Geschreven door Gaetan Philippe op

Met de nieuwe C 63 plant Mercedes de drukgevoede vierlitermotor van de GT over in zijn meest compacte achterwielaangedreven berline (of break). Het resultaat is simpelweg verbluffend.

Prijs
NB

Of u de AMG-aankleding nu geslaagd vindt of niet, één ding zult u moeten erkennen: het hele koetswerkpakket geeft perfect aan welk potentieel er onderhuids schuilt. De nieuwe, 7 centimeter langere en 3 centimeter bredere C-Klasse zoals die is herwerkt door Mercedes’ huistuner uit Affalterbach, suggereert nog meer dat hij zich in een heel andere dimensie laat genieten. Zelfs al geven zijn dikke welvingen met een overdosis botox hem een silhouet dat vooral van achteren gezien niet meer onmiddellijk herkenbaar is als dat van een Mercedes.

De wil om de AMG’s visueel sterker van de andere Mercedessen te onderscheiden wordt weerspiegeld in de nieuwe nomenclatuur voor de typebenamingen. Modellen die genoegen nemen met een eenvoudige koetswerkkit of een bijgewerkte motor of dito chassis, zien het drieletterwoord AMG naar het eind van hun naam verhuizen, terwijl die met een volwaardig AMG-hart het voortaan als suffix krijgen aan de merknaam, verbonden met een koppelteken.

Tests

Onze tests