Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Range Rover 2010

Achter de nieuwe neus van de Range Rover schuilt veel meer dan gewoon een facelift. Hij werd weer helemaal up-to-date, om te tonen dat hij nog altijd koning is.

Prijs
NB

Het gaat hier eerder om het opnieuw opeisen van de troon dan om een simpele opfrisbeurt, zoveel is er veranderd aan het topmodel van Land Rover. Als belangrijkste nieuwigheid moeten we zeker vermelden dat de 4,2 liter grote Supercharged V8 is vervangen door de recentere vijfliter met directe injectie - en nog steeds met een compressor - die we hebben leren kennen bij Jaguar. De nieuwe V8 is explosiever dan zijn voorganger, maar hij werd ook schoner, want hij voldoet aan de Euro V-normen.

Voor modeljaar 2010 kan de Range Rover ook verbeterde wegkwaliteiten voorleggen, dankzij een continu adaptieve schokdemping (standaard op de V8 S/C en een optie op de TDV8), maar ook zijn terreincapaciteiten gingen er nog op vooruit, dankzij een nieuwe afstelling voor het Terrain Response. De verschillende functies van de Range Rover zijn voortaan te controleren via een nieuw scherm. Daar komt nog eens bij dat de dikste der Land Rovers zijn comfortpeil gevoelig opkrikt met behulp van nieuwe uitrustingselementen.

Met de evoluties voor modeljaar 2010 bevestigt de Range Rover zijn suprematie op het terrein, terwijl hij ook vooruitgang boekte qua weggedrag en qua uitrusting. Iedereen weze gewaarschuwd: de koning is terug, lang leve de koning.

U kunt de Eerste Test van de Range Rover 2010 nalezen in AutoGids 777 van 5/8/2009.

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker