Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Alpine A110 : Terugkeer van een legende

De nieuwe Alpine A110 gaat resoluut voor lichtheid. Dynamiek naar believen en sensaties à volonté, zonder technologische kunstgrepen of een overdaad aan power. Net zoals zijn illustere voorvader, maar dan met een flinke dosis comfort erbovenop.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

De legendarische Alpine is terug van weg­geweest! Maar zijn wedergeboorte heeft aan een zijden draadje gehangen… Aan de basis lag de ambitie van één man: Carlos Tavares, indertijd de rechterhand van Carlos Ghosn binnen de Alliantie Renault-Nissan, autosportfan en gelegenheidscoureur, maar vooral een groot bewonderaar van Jean Rédelé, de oprichter van Alpine, en zijn legendarische auto’s. Toen Tavares zag hoe het befaamde blazoen stof lag te vergaren in de catacomben van de groep (Alpine werd in 1973 overgenomen door Renault), maakte hij er een erezaak van om het weer op te poetsen. Een duur project, waarvoor een partner gevonden moest worden om de kosten te delen. Eind 2012 kondigde Tavares dan ook een akkoord aan met Caterham om een gemeenschappelijk model te ontwikkelen.

In de lente van 2014 was de verstandhouding tussen de twee partners echter al zoek en besloten beide partijen weer hun eigen weg te gaan. In diezelfde periode verliet Tavares dan ook nog eens onverwacht Renault om de leiding van de PSA-groep over te nemen, daarbij het embryonale Alpine-project aan zijn lot overlatend. Maar tegen alle verwachtingen in bleef Renault er toch mee doorgaan. Op basis van interessante commerciële perspectieven werd de ontwikkeling van de auto overgeheveld naar Frankrijk en de taakverdeling helemaal herzien. Vandaar dat we tot 2018 moesten wachten op deze nieuwe A110, die initieel was aangekondigd voor... 2016. Maar u weet wat ze zeggen: beter laat dan nooit.

In dit artikel : Alpine, Alpine A110

Geschreven door op