Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene auto's op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / BMW 630i Gran Turismo : Verandering van reeks

De BMW 5-Reeks Gran Turismo staat zijn plaats af aan… de 6-Reeks Gran Turismo. De nieuwe naam moet de breuk met zijn stilistisch weinig geliefde voorganger duidelijk maken. Maar blijft het model een origineel alternatief tussen de 5-Reeks Touring en de 7-Reeks?

63.450 €
  • Score redactie 15.82/20

Overzicht :

Met de 5-Reeks Gran Turismo lanceerde BMW eind vorig decennium alweer een nieuwe niche. Het model voegde op een vreemde manier enkele paradoxen samen, maar niemand twijfelde aan zijn praktische kwaliteiten. Zijn ‘bijzondere’ look maakte het hem echter niet makkelijk. Vandaag is het moment aangebroken waarop het lelijke eendje transformeert. Misschien nog niet in een mooie zwaan, maar toch al in een gans. Om deze gedaanteverandering te symboliseren en de meer verfijnde kont te benadrukken vervangt BMW het cijfer 5 door een 6 – jammer voor de logica binnen het gamma, met de 3-Reeks Gran Turismo (in plaats van 4-Reeks).

Ook de kofferklep met dubbele opening van wijlen de 5-Reeks Gran Turismo is verdwenen. Die was wel praktisch op papier, maar eerder zwaar en moeilijk te bedienen in de praktijk. Nu is er een klassieke kofferklep. De achterste inzittenden kunnen ook niet meer rekenen op een verschuifbare achterbank. Maar met een wielbasis van meer dan 3 meter – overgenomen van de 7-Reeks – kun je je afvragen of dat überhaupt wel nodig was.

  • Interieurruimte voor vier
  • Koffervolume, moduleerbaarheid
  • Elegantere stijl dan voorganger
  • Stevige prestaties
  • Uitrustingsmogelijkheden
  • Hoge eindprijs
  • Eindeloos veel opties
  • Onvoldoende centrerend stuur
  • Onhandige buitenafmetingen
  • Verbruik loopt snel op

In dit artikel : BMW, BMW 6 Reeks

Geschreven door op