Jaguar XJ 3.0 V6 Supercharged 4x4 Premium Luxury

Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Behalve hun rol van vaandeldrager werpen topklasseberlines zich – net als (super)sportwagens trouwens – eveneens op als uitstalraam voor hun constructeur. Niet zelden hebben ze de eer om nieuwe technologieën in te wijden op het vlak van comfort, veiligheid, connectiviteit en gewichtsbesparing. Dat gaat in dit segment makkelijker, omdat de kostprijs gezien de hoge positionering van dergelijke modellen van ondergeschikt belang is. Later worden diezelfde technologieën dan veralgemeend naar de rest van het gamma.
Zo meet ook elke nieuwe 7-Reeks zich een aantal primeurs aan. De vierde generatie bijvoorbeeld, getekend door Chris Bangle, schudde de stijlcanons van het merk grondig door elkaar, maar koos ook als eerste BMW voor digitale technologie, onder meer door de iDrive-interface te introduceren. De zesde en jongste generatie van deze topklasseberline evolueert verder in die richting. Hoewel het design discreter oogt, wijdt de nieuwe 7-Reeks een bediening met handgebaren in voor datzelfde iDrive-systeem, dat in de loop der jaren sterk is geëvolueerd. Bovendien laat hij zich als eerste auto ter wereld op afstand parkeren. Toptechnologie met andere woorden, die uiteraard hand in hand gaat met een hoog niveau van luxe en prestige.
In dit artikel : BMW, BMW 7 Reeks
HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum