Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Autosalon Brussel 2019 - alle nieuwigheden

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / BMW M5: Superberline

De zesde generatie van de M5 gaat de geschiedenis in als degene die net als zijn rivalen zwicht voor vierwielaandrijving. Dat betekent echter niet dat BMW 32 jaar traditie van achterwielaandrijving met dit model zomaar overboord gooit.

121.100 €
  • Score redactie 15.68/20

Overzicht :

Wanneer je de grenzen van de fysica tart met een berline van 600 pk en 750 Nm, is het redelijkerwijs niet meer mogelijk om hem enkel aan te bieden met twee aangedreven wielen. In het begin was de M-afdeling van BMW nog van plan om klanten voor de nieuwe M5 de keuze te laten tussen achterwielaandrijving en vierwielaandrijving, maar het werd al snel duidelijk dat het beter was twee auto’s in één aan te bieden. Het resultaat is deze M5 M xDrive. Schematisch gezien voegt de M xDrive-vierwielaandrijving de mogelijkheid toe de aandrijving van de voorwielen langdurig los te koppelen, zodat je kunt rijden met alleen de achterste wielen aangedreven. Daar komt nog een mechanisch actief differentieel met vectoriële koppelverdeling bij dat niet reactief werkt (zoals bij systemen die de wielen afremmen via het ABS, de stabiliteitscontrole of het antispinsysteem), maar proactief. Dat klinkt veelbelovend...

  • 2 sportievelingen in 1: vierwielaandrijver én achterwielaandrijver
  • Sturing automaat, zowel automatisch als manueel
  • Perfect afgesteld stuur
  • Stugge, maar comfortabele ophanging
  • Superperformante koolstof-ceramische remmen (optie)
  • Hoog gewicht (al is dat niet al te voelbaar)
  • Wat artificiële motorklank
  • Stembediening snel verstoord door achtergrondgeluid
  • Inertie bedieningspookje automaat
  • Soms wat krenterig uitrustingsbeleid

In dit artikel : BMW, BMW 5 Reeks

Geschreven door op