Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / 2025 Hyundai Inster 49 kWh (Edge)

Geschreven door Frédéric Kevers op

Hij trekt overal de aandacht met zijn guitige looks, maar de échte kracht van de Hyundai Inster zit vanbinnen: voor zo’n compacte auto biedt deze elektrische cross- een ware zee aan ruimte.

31.799 €
  • Score redactie 15.30 /20

Oogt de buitenkant van de Inster al sympathiek, dan ziet zijn interieur er simpelweg fantastisch uit, en al helemaal met de lichte bekleding van onze testauto. Akkoord, er is nog altijd veel harde kunststof, maar alles is keurig geassembleerd. Het eenvoudig opgebouwde dashboard bulkt van de opbergvakken, maar op de twee vakken aan de voet van de ‘middenconsole’ na zijn die te klein om écht nuttig te zijn.

De Inster combineert twee schermen van 10,25 duim (voor de tellers en voor het infotainmentsysteem) met een module met échte knoppen voor de klimaatregeling, waar je ook enkele shortcuts vindt naar de voornaamste menu’s. Ook het stuur vind je nog fysieke knoppen, geen onhandige touchpads.

Toonbeeld van flexibiliteit

Maar écht scoren doet de Inster pas met zijn moduleerbaarheid. Hij mag dan maar een vierzitter zijn, dankzij de over 15 centimeter verschuifbare achterbank (inbegrepen vanaf de Urban-versie) is de kleine elektrische Hyundai wel een toonbeeld van flexibiliteit. Op die manier kun je kiezen tussen een voor dit segment simpelweg ongeziene beenruimte achterin of voor extra bagageruimte (met een vak onder de vloer waarin de laadkabels passen).

En daar houdt het niet op: vanaf de Urban laten alle stoelen zich neerklappen, ook de voorste, waarna je een grote en vlakke vloer bekomt – groot genoeg om er een luchtmatras op kwijt te kunnen, zodat je in de Inster met zijn tweeën kunt overnachten. ’s Ochtends kun je dan genieten van een vers kopje koffie of een sneetje geroosterd brood, dankzij de 230-voltaansluiting in het interieur, met een output van 3,6 kW. Jammer genoeg is het optionele Sensation Pack waarvan die V2L-aansluiting deel uitmaakt, wel alleen maar op de topversie Edge beschikbaar.

In dit artikel : Hyundai, Hyundai Inster

Web Editor

Tests

Onze tests

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars