Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Mercedes E 200 CDI, E 220 CDI & E 280 CDI

Geschreven door Bert Troubleyn op

De facelift van de Mercedes E-Klasse heeft veel meer om het lijf dan cosmetische retouches. Vooral op technologisch vlak en qua motoren veranderde er een en ander.

Prijs
NB
  • Score redactie /20

Voor de tweede fase van zijn leven gooit de Mercedes E-Klasse niet drastisch het roer om. Het model blijft trouw aan het classicisme dat hem altijd eigen is geweest, en blijft op het gebied van comfort de referentie in zijn klasse, terwijl hij tegelijk vooruitgang boekte wat dynamische kwaliteiten betreft. Dat dankt hij niet enkel aan de herwerkte ophanging, maar vooral aan de vernieuwde viercilinder-diesels, die opnieuw tot de top behoren. De 220 CDI is de meest homogene van het dieselgamma, maar de 200 CDI is niet langer gewoon een basismodel. De 280 CDI, die voornamelijk bestemd is voor de levensgenieters, blijkt een zeer aangename V6 te zijn. We verkiezen hem dan ook boven de veel duurdere 320 CDI, tenzij het u om pure prestaties te doen is.

Tests

Onze tests

De concurrenten