Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Mercedes EQC 400 : De elektrische ster

De komen jaren mogen we een invasie van (deels) elektrische modellen verwachten. Ook Mercedes heeft een submerk gecreëerd om ze allemaal in onder te brengen: EQ. De eerste in de rij is de EQC, een middelgrote SUV gebaseerd op de GLC.

79.860 €
  • Score redactie NC

Overzicht :

De klassieke constructeurs hebben in heel het verhaal van elektrische aandrijving lang (te lang?) de kat uit de boom gekeken, maar nu gaan ze ervoor. Dat geldt ook voor Mercedes. Ondanks het feit dat ze in Stuttgart hun trouwe diesel (voor een groot deel terecht) blijven verdedigen en er zelfs hybridevarianten van aanbieden, mogen we van het merk de volgende jaren toch ook een groot elektrisch offensief verwachten: tegen 2023 zou Mercedes tien nieuwe elektrische modellen op
de markt brengen.

Om die geëlektrificeerde Mercedessen van de rest te onderscheiden werd een soort ‘submerk’ gecreëerd (net zoals AMG de sportieve loot is): alle geëlektrificeerde modellen zullen de letters EQ in hun naam hebben. De eerste in de rij is de EQC, die volgens de naamgevingslogica van Mercedes dus op het niveau van de C-Klasse gesitueerd moet worden. En aangezien ze in Stuttgart voor hun eerste elektrische model in dit gamma voor een SUV kozen, is de verwantschap met
de onlangs gefacelifte GLC onvermijdelijk.

Als middelgrote SUV positioneert de EQC zich ook als rechtstreekse concurrent van de Audi e-Tron en de Jaguar I-Pace, de twee elektrische modellen van de premiumconcurrentie. Vanzelfsprekend is de Amerikaanse elektrische specialist Tesla ook in het vizier, maar die heeft in dit segment voorlopig geen SUV-­model, enkel de Model 3. Daarvan is wel een SUV-­afgeleide op komst, de Model Y.

  • Uitstekende prestaties
  • Rijgemak en comfort, geruisloosheid
  • Vrij ruim en functioneel interieur
  • Uitgebreide connectiviteit
  • Aankleding en afwerking
  • Hoge prijs, veel en dure opties
  • Wat claustrofobisch interieur, zicht rondom
  • Vrij log, weinig sportief weggedrag
  • Te opdringerige rijhulpsystemen
  • Lange laadtijd wisselstroom

In dit artikel : Mercedes-Benz, Mercedes-Benz EQC

Geschreven door op