Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

waarde van uw tweedehands voertuig

Krijg nu een gratis schatting van een tweedehands voertuig

schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Mercedes GLE 250d: nieuwe naam, zelfde auto

Door een herschikking van het gamma en een nieuwe marketingstrategie verandert de Mercedes ML van identiteit. Voortaan gaat hij door het leven als GLE en heet de basisversie 250 d.

Prijs
NB
  • Score redactie 15.71/20

Overzicht :

De ML is dood, lang leve de GLE. Mercedes is volop bezig zijn gamma opnieuw te ontwikkelen – er gaan geen drie maanden meer voorbij zonder een facelift of een nieuw model in de showrooms van het merk met de ster. Het wil bovendien in één moeite door orde scheppen in zijn naamgevingspolitiek, en dan vooral in die van de SUV’s. Om de coherentie te vergroten is die voortaan geïnspireerd op de segmentering en de codes die al zo’n twintig jaar toegepast worden op de berlines en de breaks van het merk. Zo verwijst de GLE vandaag naar de E-Klasse, terwijl de GLC speelt in het segment van de C-Klasse en de GLA in dat van de A-Klasse... en zo wordt alles weer eenvoudig. Zo logisch zelfs dat het niet eens verrast dat er een GLE Coupé in het gamma verschijnt.

  • Binnenruimte, algemeen interieurcomfort
  • Compromis comfort-weggedrag (met Airmatic)
  • Soepele en gewillige motor, goed gespreide versnellingsbak
  • Moduleerbaarheid achterbank en koffer
  • Afwerkingskwaliteit, uitrusting
  • Echte terreincapaciteiten (On & Offroad Pack)
  • Klank en trillingen viercilinder (vooral koud)
  • Hoog gewicht (2,4 ton)
  • Verbruik loopt snel op
  • Luchtvering niet standaard
  • Extreem veel opties, explosief toenemend prijskaartje

De concurrenten