Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Renault Grand Scénic 1.4 TCe 130, 1.5 dCi 110 & 2.0 dCi 160

Geschreven door Bert Troubleyn op

De nieuwe generatie van de Renault Grand Scénic bouwt voort op de troeven van zijn voorgangers, maar vertoont tegelijk een meer uitgesproken persoonlijkheid.

Renault Grand Scénic 1.4 TCe 130, 1.5 dCi 110 & 2.0 dCi 160 #1
Prijs
NB
  • Score redactie 14.56 /20

De Grand Scénic verliest zijn kostbaar verworven kwaliteiten niet uit het oog, maar komt na zijn generatiewissel wel voor de dag met een meer verleidelijke look, nieuwe praktische aspecten, een completere uitrusting, een verzorgd comfort (qua filtering en geluiddemping) en betere dynamische kwaliteiten. Op die manier bekeken ziet het plaatje er rooskleurig uit, maar het vertoont wel een lacune, namelijk een moduleerbaarheid die te weinig evolueerde en waarbij je nog altijd de stoelen van de tweede rij moet verwijderen om over de volledige laadcapaciteit te kunnen beschikken. Op dat vlak doen de Citroën Grand C4 Picasso – alweer hij – en de nieuwe Toyota Verso beter. Niettemin blijft de Grand Scénic natuurlijk een vaste waarde in het landschap van de compacte eenvolumers, vooral met de 1.5 dci, waarvan de behoorlijke prestaties en het lage verbruik perfect beantwoorden aan de gezinsroeping van het model.

  • Levenslustige 1.4
  • Algemene homogeniteit
  • Redelijk verbruik
  • Rijcomfort en geluiddemping
  • Interieursfeer, praktische aspecten
  • Uitrusting (navigatie standaard)
  • Actieve en passieve veiligheid
  • Ontoereikende schokdemping
  • Derde zitrij niet standaard
  • Ergonomie, reflecties in de voorruit
  • Brutaal aangrijpende koppeling, versnellingsbakbediening
  • Slecht geïntegreerde parkeersensoren vooraan

In dit artikel : Renault, Renault Scénic

Tests

Onze tests

De concurrenten

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars