Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Mercedes E 220 CDI, 250 CDI & 350 CDI

Mercedes E 220 CDI, 250 CDI & 350 CDI #1

In het kort

  • Wegligging

    De Mercedes E neemt de door de C-Klasse geïntroduceerde 250 CDI met 204 pk (een specifiek vermogen van bijna 100 pk/l) over, evenals de daarvan afgeleide 220 CDI met 170 pk van de GLK, die nauwelijks minder goed presteert. Beide gebruiken dezelfde direct gestuurde piëzo-injectoren en meerfasige turbo’s. De V6 (350 CDI) heeft nog altijd het voordeel van zijn zeventrapsautomaat.

  • Veiligheid

    Het nieuwe chassis heeft recht op een adaptieve schokdemping, passief met de stalen veren (het standaardonderstel van onze E 220 CDI Elegance of het verlaagde sportonderstel van onze E 250 CDI Avant-garde) of gestuurd in combinatie met de Airmatic-veren (onze E 350 CDI Avantgarde). In alle gevallen werd de E levendiger en dynamischer, zonder aan comfort of veiligheid in te boeten.

  • Comfort

    Stalen veren of luchtveren, standaard- of sportonderstel, de ophanging met adaptieve schokdempers garandeert altijd de uitzonderlijke filteringscapaciteit waaraan de E zijn reputatie dankt.De bedoeling is het koetswerk vlak te houden, wat een troef is op comfortvlak. Wij gaven de voorkeur aan de AMG-sportstoelen of de multi-contourexemplaren.

  • Praktische kant

    De nieuwe E-Klasse heeft een 2 centimeter langere wielbasis, wat de binnenruimte en instap achterin ten goede komt. Door de verbeterde stroomlijn en het radiatorrooster met beweegbare blinden daalt de Cx van 0,27 naar 0,25. De koffer is nog altijd groot. De veiligheids- en basisuitrusting is uitstekend, maar een neerklapbare achterbankrugleuning is een optie.

  • Budget

    Al onze verbruikscijfers liggen hoger dan de normgemiddeldes. Aan de prestatiewinst van de 2.2 te oordelen leveren de dubbele drukvoeding en de direct gestuurde piëzo-injectoren echter wel degelijk voordelen op. De E 350 CDI met één turbo en klassieke piëzoelektrische injectoren hoort thuis bij de goede V6-motoren. Gezien ons fiscale stelsel zal de 220 CDI het best zijn waarde behouden.

Mercedes E 220 CDI, 250 CDI & 350 CDI
Conclusie / Mercedes E 220 CDI, 250 CDI & 350 CDI

Om de referentie te blijven volstaat het niet om gewoon beter te doen dan de andere, je moet verder durven gaan. En dat doet de E-Klasse, dankzij zijn viercilinder-CDI’s met rechtstreeks gestuurde piëzo-injectoren, zijn nieuwe rijhulpsystemen (Attention Assist), de veralgemening van spitstechnologie (ophanging met geleidelijke schokdempers) en zijn uiterst moderne comfortuitrusting. Hét talent van deze grote klassieker uit het Mercedes-gamma is dat hij een unieke manier heeft om zijn voorsprong te behouden: inzetten op alle vlakken en tegelijk steeds comfortabeler worden.

Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars