Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Smart #1 (2023) - in detail

In het kort

  • Interieur
  • Technologie
  • Onderweg
  • Budget
Smart #1 (2023) - in detail
Conclusie / Smart #1 (2023) - in detail

De oospronkelijke Smart ForTwo bood zijn inzittenden uitzonderlijk veel binnenruimte gezien zijn bescheiden buitenafmetingen. De nieuwe #1 doet dat een kwarteeuw later opnieuw, zij het een paar segmenten hoger, wat die prstatie meteen minder revolutionair maakt. Daartegenover staat logischerwijs een hogere instapprijs, maar ook een grotere batterij en best veel vermogen voor een compacte EV. Een EV waarvan zowel de bestuurder als de inzittenden zullen genieten, tenminste als ze een beetje digitaal aangelegd zijn. Het wagenconcept draait namelijk helemaal rond het zogenoemde ECARX-principe, dat een naadloze integratie van transport-, informatie- en communicatietoestellen ambieert. Smart-fans kiezen best voor een opvallend kleurtje, ­autofans voor de 426 pk sterke Brabus-versie met zijn twee motoren, die bij 48.895 euro pas echt waar voor zijn geld biedt. Maar al bij al vormt de #1 in al zijn uitvoeringen een geslaagde doorstart voor een merk waarvan de overlevingskansen vijf jaar geleden nog aan een zijden draadje hingen.

Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker