Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Vergelijkende test / Audi A8 3.0, Audi A8 3.0 TDI, BMW 730i & BMW 730d

Geschreven door Bert Troubleyn op

Zelfs in het segment van de topklasseberlines zwaait de diesel nu de scepter, al lijkt de benzine zijn macht niet zonder slag of stoot te zullen afstaan. In deze dubbele tweekamp met de Audi A8 en BMW 7 gingen wij voor u na welke brandstof de kroon toekom

We mogen gerust stellen dat de razendsnelle ontwikkeling van de rechtstreekse dieselinspuiting – op
minder dan tien jaar tijd spreken we nu al van de derde generatie common rail – de benzinemotor een flinke loer heeft gedraaid. Nu hebben de krachtbronnen
met het zogeheten principe van de “zelfontbranding” (gelukkig gebeurt dat alleen in strikt gecontroleerde omstandigheden) ook (bijna) alle troeven in handen: ze verbruiken minder van een brandstof die minder duur is (maar voor hoe lang nog?) en vooral hebben ze een veel groter koppel, dat al bij erg lage toeren beschikbaar is, wat garant staat voor een hoogstaand rijgenot. Hier zetten we de Audi A8 en de BMW 7 tegenover
elkaar, met hun basisbenzine- en -dieselmotor.

In dit artikel : BMW, BMW 7 Reeks , Audi, Audi A8

Tests

Onze tests