Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek de nieuwe Miles. In the spotlights: het ‘Van’leven, de Krugger FD, de laatste lifestyle trends

Ontdek de nieuwe Miles. In the spotlights: het ‘Van’leven, de Krugger FD, de laatste lifestyle trends

Ontdekken

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / Mercedes-Hybrides benzine of diesel

Mercedes biedt niet één, maar twee plug-inhybridevarianten aan van zijn C-Klasse: de ene vertrekt van een benzinemotor, de andere van een diesel. Welke van de twee kan het meeste overtuigen?

Overzicht :

De plug-inhybride C-Klasse werd in 2015 geboren met een tweeliter op benzine met een vermogen en koppel van 211 pk en 350 Nm, gecombineerd met een elektromotor van 60 kW en 340 Nm en een kleine batterij van 6,2 kWh. De twee PHEV-varianten van de gefacelifte C-Klasse, die werden onthuld op het voorbije salon van Brussel, in januari, kunnen prat gaan op een grotere batterij (13,5 kWh) en een krachtiger elektromotor (122 pk en 440 Nm). Die laatste wordt in het geval van de 300 e nog altijd gekoppeld aan een tweeliter op benzine van 211 pk, hoewel die tegenwoordig wel iets meer koppel levert dan vroeger (370 Nm). In de 300 de ligt ook een tweeliter, maar dan een diesel van 194 pk en 400 Nm. De gecombineerde vermogens- en koppelwaarden bedragen 320 pk en 700 Nm (C 300 e) en 306 pk en 700 Nm (C 300 de). Tot daar de cijfers, maar die zeggen niet alles.

Geschreven door op