Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / Citroën Berlingo 1.6 HDi 90, Ford Transit Tourneo Connect 1.6 TDCi 95, Opel Combo 1.6 CDTI 90, Renault Kangoo 1.5 dCi 90 en Volkswagen Caddy 1.6 TDI 102 : Hernieuwde kansen

Overzicht :

Ons verdict

Hoewel hij niet de meest moduleerbare is, heeft de Ford Tourneo Connect voldoende troeven om deze meerkamp te winnen. Zonder zijn roeping als gezinsen vrijetijdsvoertuig te verloochenen kan hij bogen op een volledige standaarduitrusting (met name op het vlak van de veiligheid), op voorbeeldige wegkwaliteiten en op een afwerking op het niveau van die in een personenwagen. De Renault Kangoo eindigt als tweede. Naast zijn bijdetijdse connectiviteit pakt hij uit met een goede moduleerbaarheid voor wanneer je grote voorwerpen wilt vervoeren. Een niet te verwaarlozen argument, want dat is net wat het publiek van auto’s als deze verwacht. Ook op het vlak van de veiligheid hoeft hij zich niet te schamen, al moet je daarvoor wel bijbetalen. De Citroën Berlingo en Opel Combo delen de laatste podiumplaats. Zij hebben niet alleen allebei een aangename motor, maar vertonen ook een goede verhouding comfort-weggedrag. En de punten die de Fransman verliest als het over veiligheid en comfort gaat, maakt hij goed aan de pomp. In ieder geval hebben ze beide genoeg argumenten om de Caddy voor te blijven. De Volkswagen is het slachtoffer van zijn bestelwagenachteras (die het rijcomfort en weggedrag in het gedrang brengt), maar ook van een uitrustingsbeleid dat de rekening al snel doet oplopen. Al zal hij over het algemeen wel een betere herverkoopwaarde kunnen voorleggen, wat zou moeten helpen om de pil te vergulden.

Scorebord Interieur Technologie Onderweg Budget Totaal
1. Ford Tourneo Connect 1.5 TDCi 74kW Trend 16,00 14,00 18,00 16,00 16,40
2. Renault Kangoo 5d Energy dCi 90 Intens 18,00 16,00 16,00 17,00 15,80
3. Opel Combo Tour 1.6 CDTI 70KW L1H1 Cosmo 16,00 16,00 16,00 14,00 15,40
4. Citroën Berlingo Multispace 5d 1.5 BlueHDi 100 MAN6 Feel M 15,00 16,00 16,00 16,00 15,40
5. Volkswagen Caddy 5d 2.0 CRTDi 75kW SCR BMT Comfortline 17,00 15,00 14,00 14,00 15,00

NIEUWSBRIEF