Slechts de helft van de hier voorgestelde breaks slaagt erin om tegelijk een ruime koffer en overvloedige ruimte op de achterbank aan te bieden. In aflopende volgorde gaat het dan om de Skoda Superb Combi, de Ford Mondeo Clipper en de Volkswagen Passat Variant. Die laatste mist echter de hoogste podiumstek door zijn hoge prijs, ondanks zijn superieure technische uitrusting en prestaties (verbruik, acceleraties en hernemingen). Hoewel ze niet tekortschieten op het vlak van kofferinhoud, hebben de Opel Insignia Sports Tourer, de Citroën C5 Tourer en de Toyota Avensis Wagon hun koetswerkdesign voorrang gegeven op de ruimte op de achterbank. Allemaal hebben ze echter ten minste één heel sterk argument om niet als laatste te eindigen. In het geval van de C5 is dat zijn raffinement, bij de Opel is het zijn dynamische en modernistische karakter en de Avensis kan rekenen op vijf jaar garantie en de bekende Japanse betrouwbaarheid.
In dit artikel : Citroën, Citroën C5 , Volkswagen, Volkswagen Passat , Ford, Ford Mondeo , Toyota, Toyota Avensis , Opel, Opel Insignia , Skoda, Skoda Superb