Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene auto's op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / Fiat Panda TwinAir 85, Kia Picanto 1.0, Renault Twingo 1.2, Toyota Aygo 1.0 VVT-i en Volkswagen Up 1.0 60 : Springtij

Fiat Panda TwinAir 85, Kia Picanto 1.0, Renault Twingo 1.2, Toyota Aygo 1.0 VVT-i en Volkswagen Up 1.0 60 : Springtij #1

Overzicht :

Ons verdict

De Kia Picanto werpt zich op als winnaar van deze vijfkamp, met sprekend gemak zelfs. De kleine Koreaan heeft alles mee: een flatterende lijn, een verzorgde afwerking, een bijdetijdse uitrusting, vijf deuren, vijf zitplaatsen, een behoorlijke binnenruimte, een reëel comfort en... zeven jaar garantie. Dankzij dat alles vergeven we hem de flauwe prestaties van zijn 1.0 of zijn rechtuitstabiliteit buiten de stad, die beter had mogen zijn. De Panda en de Twingo eindigen zij aan zij. De eerste omdat hij zijn talrijke praktische aspecten, zijn moderne uitrusting en de prestaties van zijn (dorstige) TwinAir naar voren kan schuiven, terwijl de tweede prat kan gaan op een interessante prijs en wegkwaliteiten die nog altijd bijdetijds zijn, ondanks zijn stilaan verouderde interieur en het feit dat hij slechts drie deuren heeft. Op de vierde plek volgt de Up. De Volkswagen geeft blijk van een homogeen karakter, maar blinkt nergens echt in uit, behalve op het vlak van de veiligheid, waar hij met zijn arsenaal aan airbags en zijn standaard ESP iedereen op de knieën dwingt. De Aygo ten slotte kan zijn leeftijd niet verbergen. Zijn compacte formaat betekent een grote handicap qua veelzijdigheid (vooral voor de koffer), terwijl zijn interieur en zijn weggedrag moeten onderdoen voor een concurrentie die er de jongste jaren sterk op is vooruitgegaan. Uiteindelijk is zijn enige (en laatste) argument de bodemprijs van zijn basisversie...

Scorebord Veiligheid Techniek Rijgedrag Binnenruimte Budget Totaal
1. KIA Picanto 5d 1.0 Sense 15,00 14,00 14,00 18,00 18,00 15,80
2. Renault Twingo 3d 1.2 Exception 13,00 15,00 16,00 12,00 16,00 14,40
3. Fiat Panda 5d 0.9 Twinair 65 Easy 16,00 15,00 12,00 16,00 13,00 14,40
4. Volkswagen Up! 3p 1.0 75 BMT High Up 17,00 14,00 12,00 12,00 14,00 13,80
5. Toyota Aygo 5d 1.0 VVT-i Tobasco 10,00 12,00 10,00 8,00 12,00 10,40

Geschreven door op