Als je het puur rationeel bekijkt, is er geen kruid gewassen tegen de Leapmotor C10 REEV, die alleen al door zijn prijsverschil een onoverbrugbare kloof slaat met de Mitsubishi. Maar je koopt een auto nu eenmaal niet enkel met je portemonnee (en gelukkig maar), er spelen ook andere, meer subjectieve aspecten mee: de Leapmotor zondigt door zijn anoniem design, zijn ongeïnspireerde weggedrag en door enkele storende lacunes qua connectiviteit. De Outlander PHEV van zijn kant is een vertrouwde keuze, gebaseerd op geruststellende (maar niet meer zo jonge) techniek, die vooral qua rijplezier enkele treden hoger staat dan de Leapmotor. Of hoe hier meteen twee scholen tegenover elkaar staan: de oude ‘westerse’, en de nieuwe ‘Chinese’, elk met haar eigenheden en gevoeligheden.
| Scorebord | Interieur | Technologie | Onderweg | Budget | Totaal |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. Leapmotor C10 REEV Design | 15,17 | 14,80 | 14,46 | 17,40 | 15,58 |
| 2. Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV 4WD Instyle SDA AT | 15,00 | 15,00 | 14,77 | 15,00 | 14,94 |
In dit artikel : Leapmotor, Leapmotor C10 , Mitsubishi, Mitsubishi Outlander