Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / Succesvolle introductie DBX geeft Aston Martin financiële ademruimte

Geschreven door Frédéric Kevers op 25-02-2021

Aston Martin plant een aanzienlijke productieverhoging voor 2021, voortbouwend op het succes van de nieuwe DBX.

Het water staat Aston Martin al een tijdje aan de lippen en de coronapandemie heeft die precaire situatie geen goed gedaan. In 2020 zag de Britse sportwagenconstructeur zijn totale verkoop met 32% dalen naar 4.150 eenheden, waarvan een heleboel stockwagens. De verkoop van nieuwe voertuigen (dus aan de dealers) daalde met liefst 42%, van 5.962 naar 3.394 stuks. Toch kijkt Aston Martin de toekomst met vernieuwd vertrouwen tegemoet, want de DBX heeft een succesvolle introductie achter de rug. De SUV zou voor een verdubbeling van de verkoop moeten zorgen, richting 6.000 exemplaren in 2021.

Het Cayenne-effect

Voorlopig doet de DBX voor Aston Martin wat de eerste generatie van de Cayenne destijds deed voor Porsche: het merk weer op de rails zetten en financiële ademruimte creëren. Het is nog te vroeg om van een succesnummer te spreken, maar de prognoses stemmen Gaydon alvast hoopvol. Want na een moeilijke beursintroductie en een slabakkende verkoop lijken de verschillende puzzelstukken plots wel op hun plaats te vallen. Dan hebben we het niet enkel over de DBX, maar ook over de centen van Lawrence Stroll (die Aston Martin Racing een eigen F1-team cadeau doet) en over de versterkte banden met Mercedes (die ervoor moeten zorgen dat Aston Martin naast AMG-motoren binnenkort ook over de PHEV-aandrijflijnen van Stuttgart kan beschikken). Dat de CEO Tobias Moers heet, is daar natuurlijk niet vreemd aan. Dat is de voormalige topman van Mercedes' AMG-afdeling.

Web Editor

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten