Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Alfa Romeo Giulia 2017

  • Niet meer beschikbaar
  • Voor het modeljaar 2023 kreeg de Giulia nog een kleine facelift, die hem beter deed aansluiten bij de Tonale. Het meest opvallende waren de nieuwe full led-koplampen. Binnenin zijn de instrumenten voortaan volledig digitaal, terwijl de Giulia ook connectiviteitsfuncties overnam van de Tonale, evenals het NFT-certificaat, een digitaal en onvervalsbaar onderhoudsboekje. Omdat hij breder is dan zijn concurrenten, biedt de Giulia zowel voor- als achterin (iets) meer ruimte op ellebooghoogte, maar de beenruimte is niet meer dan gemiddeld. Door de uitsnijding van de achterdeur is ook de toegang tot de achterbank wat lastiger voor grotere mensen. Verder is de kofferopening vrij smal, maar de 480 liter grote bagageruimte is wel diep en regelmatig van vorm

    Qua toegankelijke motoren is er enkel nog keuze uit de tweeliter op benzine met 280 pk en de 2.2-diesel met 160 of 210 pk, waarbij de basisdiesel enkel de achterwielen aandrijft en de rest over vierwielaandrijving beschikt (Q4). Topper is nog steeds de hyperpotente Quadrifoglio, die voortaan maar liefst 520 pk puurt uit zijn 2.9-V6-turbo met ­Ferrari-invloeden. Maar ook de gewone Giulia kan dankzij de geslaagde afstelling van het Giorgio-onderstel en het directe stuur al prat gaan op een dynamisch evenwicht en een rijplezier dat in deze categorie zowat ongeëvenaard is. Alfa heeft ook een elektrische Giulia in de pijplijn zitten, maar daarop is het nog wachten tot 2026 (als alles volgens plan verloopt).

    De Alfa Romeo Giulia overtreft de verwachtingen inzake rijgedrag, comfort en looks ruimschoots. Alleen ontbreekt het hem aan een geëlektrificeerde versies, waardoor zijn rol in de fleet vrij beperkt is.

  • Diesel

    • Automatisch met manuele modus
    • 136 pk
    • 4.2 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 150 pk
    • 4.2 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 180 pk
    • 3.8 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen

    Benzine

    • Automatisch met manuele modus
    • 200 pk
    • 5.9 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 510 pk
    • 8.5 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 4 zitplaatsen

Tests Alfa Romeo Giulia

Onze tests

Nieuws Alfa Romeo

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget