Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / BMW 5-Reeks

Berline, Touring en Gran Turismo: de hele 5-Reeks-familie plukt de vruchten van deze facelift. Behalve de uitbreiding van het motorpalet is het grootste nieuws de komst van onlinefuncties.

Prijs
NB
  • Score redactie 16.40/20

Overzicht :

De GT, een vrijwel uniek nichemodel, is het enige van de drie koetswerkversies waarvoor de uiterlijke facelift ook andere dan louter cosmetische gevolgen heeft. Zijn hertekende achterpartij levert namelijk 60 liter extra bagageruimte op, waardoor de koffer een halve kubieke meter groot wordt in de configuratie met vijf zitplaatsen. De Berline en Touring krijgen er dan weer een toegankelijkere uitvoering bij in de vorm van een nieuwe basisdiesel, de 518d. In werkelijkheid gaat het om de tweeliter-viercilinderdieselmotor uit de 520d, die werd afgezwakt tot 136 of 143 pk en 360 Nm (tegenover 163 of 184 pk en 380 Nm). Hoewel onze testwagens dankzij hun adaptieve schokdemping konden uitpakken met een uitstekende ophanging, kampt de 'vijf' bij een dynamische rijstijl nog steeds met een hoog gewicht, en dat laat zich in het bijzonder voelen tijdens het remmen.

Deze test omvatte echter ook een sessie surfen op het internet, om kennis te maken met de nieuwe online diensten van BMW. Dat begint bij de ConnectedDrive Services, met een prijskaartje van 365 euro voor drie jaar. Dit pakket maakt het mogelijk om toepassingen voor smartphones (Apple en Android) te integreren: Facebook, Twitter, weerbericht, webradio, lokale opzoekingen met Google en natuurlijk toegang tot e-mail. Voor die laatste maakt de dictafoonfunctie het mogelijk om tijdens het rijden e-mails te dicteren en te verzenden. Voor de dienst realtime verkeersinformatie, die eveneens drie jaar actief blijft, rekent BMW 165 euro aan, terwijl de toegang tot uitgebreide internetdiensten 110 euro per jaar kost. Om voor de hand liggende veiligheidsredenen kunnen deze diensten enkel worden gebruikt wanneer de wagen stilstaat. Met een supplement van 265 euro voor drie jaar voegt BMW er nog een telefonische permanentie aan toe, waar je gedurende de hele week dag en nacht terechtkunt (oproep niet gefactureerd).

Met zijn nieuwe instapversie, de 518d, wordt de 5-Reeks nog aantrekkelijker, zeker voor de fleetmarkt, temeer omdat de klanten nu ook over diverse onlinediensten beschikken om de rijtijd nuttig te besteden. Blijft echter het feit dat al dat moois zijn kostprijs heeft, al hopen we dat die mettertijd zal dalen...

U kunt de Eerste Test van de BMW 5-Reeks nalezen in AutoGids 880 van 24/7/2013.

In dit artikel : BMW, BMW 5 Reeks

Geschreven door op

De concurrenten