Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Facelift / DS 7 verliest Crossback bij facelift

Geschreven door Klaas Janssens op 27-06-2022

De facelift van de DS 7 doet het voortaan zonder Crossback-achtervoegsel. Wat verandert er nog?

De DS 7 verliest het achtervoegsel Crossback, maar krijgt wel een facelift die zowel de voor- als de achterkant van het koetswerk een stuk strakker trekt. Let vooral op de zogeheten Light Veils in de voorbumper, verticale ledstrips die de plompe neus wat extra charme proberen te geven. De lichtunits blijven hoe dan ook esthetische meesterwerkjes, op de vernieuwde DS 7 worden ze wat smaller dan op de Crossback.

Het met nieuwe kleuren en nieuwe materialen opgewaardeerde interieur van de DS 7 combineert de Iris-multimediamodule die we leerden kennen in de DS 4 met verbeterde zetels die meer zitcomfort beloven. Ook de rijhulpsystemen krijgen een update, zodat de Franse SUV ook technologisch bij de les blijft.

De vernieuwde DS 7 kan je bestellen vanaf de zomer van 2022, de eerste Belgische leveringen staan gepland voor november.

Facelift DS 7 E-Tense 2022

3 x PHEV

Aan de technische basis van de DS 7 wordt nauwelijks gesleuteld, al verwelkomt het gamma wel een extra variant. De E-Tense 225 en de E-Tense 300 4x4 krijgen immers het gezelschap van een nieuwe, eveneens met een plug-inhybride aandrijflijn gezegende topversie: de DS 7 E-Tense 360 4x4 DS Performance. 

De plug-inhybride aandrijflijn waarop de DS 7 E-Tense 360 vertrouwt, is die van de Peugeot 508 PSE. Het gaat om een drukgevoede 1,6-liter op benzine die gekoppeld wordt aan een achttrapsautomaat en die de hulp krijgt van twee elektromotoren, goed voor een syteemvermogen van 360 pk en een gecombineerd maximumkoppel van 510 Nm. En dat volstaat om deze DS 7 in 5,6 seconden van 0 naar 100 km/u te jagen. Het batterijpakket heeft een capaciteit van 14,2 kWh en belooft een elektrisch rijbereik van 57 kilometer.

De DS Performance-afdeling wist niet alleen extra vermogen uit de plug-inhybride aandrijflijn te halen, maar heeft zich ook ontfermd over het onderstel van de DS 7 E-Tense 360. De topversie krijgt een met 15 millimeter verlaagde sportophanging die standaard gemonteerde 21-duimvelgen combineert met een specifieke set-up voor zowel de veren als de dempers.

Facelift DS 7 E-Tense 2022

 

Hoofdredacteur AutoGids

Instagram: @kjanssens_pro

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten