Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Facelift / Peugeot 308 stevig opgefrist voor modeljaar 2026

Geschreven door Frédéric Kevers op 26-08-2025

Peugeot heeft zijn 308 en 308 SW een ingrijpende facelift gegeven, al blijft die puur cosmetisch van aard. Aan het motorenpalet wordt niet geraakt.

De Peugeot 308 2026 (Facelift) kort samengevat:

  • Nieuwe neus en achterpartij
  • 4 motorvarianten: MHEV, PHEV, BEV en HDi
  • Tot 450 km rijbereik voor E-308
  • Opgefriste gebruikersinterface

De Peugeot 308 is al sinds 2021 op de markt; hoog tijd dus voor een midlifefacelift. Waarbij het grootste nieuws dat niet esthetisch van aard is, misschien nog wel is dat ook de diesel trouw op post blijft, naast een hybride en plug-inhybride benzinevariant en de puur elektrische E-308. Wat er dan wel nieuw is?

Familietrekken

Kort gezegd nemen de Peugeot 308 en 308 SW de trekken over die werden geïntroduceerd bij de 3008 en 5008. Zo zien we vooraan een lichtsignatuur met drie korte ‘klauwsporen’, met daatussen verticale ledstreepjes boven het radiatorrooster, waarvan de spijlen zelf merkbaar dikker zijn geworden. De eigenlijk koplampen verhuisden daarentegen naar een plek in de bumper, in een zwart blok dat overloopt in de zijdelingse luchtinlaten. Het leeuwenlogo – waarin de radar voor de ADAS-rijhulpsystemen werd geïntegreerd – is voortaan verlicht. De aanpassingen aan de neus doen de 308 er niet alleen robuuster uitzien, ze zouden ook de stroomlijn lichtjes verbeteren.

2026 Peugeot 308 Facelift

In profiel verandert er niks, tenzij dan de komst van nieuwe velgen (17 duim voor de Allure, 18 duim voor de GT en GT Exclusive). Achteraan kleine wijzigingen, met als opvallendste ook hier een nieuwe lichtsignatuur met 3 klauwsporen, zoals bij de 3008 en 5008. Verder doen twee nieuwe koetswerkkleuren hun intrede: Lagoablauw voor de vijfdeurs en Ingaroblauw voor de SW.

2026 Peugeot 308 Facelift

De evoluties in het interieur zijn zo mogelijk nog subtieler, en beperken zich voornamelijk tot nieuwe graphics voor het digitale dashboard en de iToggles – een reeks (digitale) shortcuts onder het scherm naar veelgebruikte functies als de klimaatregeling, de telefoon, de radio of de navigatie naar je thuisadres bijvoorbeeld. 

Van diesel tot elektrisch

Geen verrassingen onder de motorkap van de gefacelifte Peugeot 308, waar het aanbod nog altijd bestaat uit vier opties: 

  • Puur elektrisch (E-308): 115 kW/156 pk en 270 Nm, batterij van 58,4 kWh (55,4 kWh netto) en 400-voltarchitectuur. Het WLTP-rijbereik werd opgetrokken naar 450 km (+34 km), maar de laadmogelijkheden blijven ongewijzigd: 11 kW op wisselstroom (AC) en 100 kW op gelijkstroom (DC), waarmee een laadbeurt van 20 naar 80 % 32 minuten in beslag neemt. De E-308 is geschikt voor V2L (Vehicle to Load), via een adaptor die je op de laadpoort aansluit (maximaal 3,5 kW), en beschikt standaard over Plug&Charge-technologie.
  • Plug-inhybride: 1.6-turboviercilinder van 110 kW/150 pk + elektromotor van 92 kW/125 pk met een systeemvermogen van 143 kW/195 pk. Gerobotiseerde zevenbak met dubbele koppeling, batterij van 17,2 kWh die een elektrisch (WLTP-)rijbereik tot 85 kilometer mogelijk maakt. Opladen kan enkel op wisselstroom (max. 7,4 kW); een volledige laadbeurt duurt in het beste geval een dikke 2 uur.
  • Hybride: 1.2 Turbo-driecilinder op benzine + elektromotor die in de gerobotiseerde e-DCS6-versnellingsbak werd geïntegreerd. Het systeemvermogen bedraagt 145 pk en Peugeot beweert dat deze Hybride in de stad tot 50 procent van de tijd puur elektrisch kan rijden.
  • Diesel: 1.5 BlueHDi-viercilinder van 130 pk, standaard gekoppeld aan een achttrapsautomaat.

2026 Peugeot 308 Facelift

Prijs en beschikbaarheid

De vernieuwde Peugeot 308 en 308 SW worden nog altijd geproduceerd in het Franse Mulhouse, in de Elzas. Belgische prijzen zijn er nog niet, die volgen bij de opening van de orderboekjes, ergens in de loop van deze herfst.

Web Editor

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten