Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Facelift / Alfa Romeo Tonale haalt frisse neus

Geschreven door Klaas Janssens op 15-10-2025

De Alfa Romeo Tonale staat intussen vier jaar in de catalogus, dus acht de Italiaanse constructeur de tijd rijp om de SUV langs het schoonheidssalon te sturen. Wat verandert er bij deze facelift?

Samenvatting Alfa Romeo Tonale (facelift 2026)

  • Bescheiden facelift, nummerplaat hangt nu centraal
  • Sterkere Mild Hybrid, minder sterke Plug-in
  • Onderstel krijgt grotere spoorbreedte

Je herkent de facelift van de Tonale het snelst aan de nieuwe plaatsing van de nummerplaat. Die hangt niet langer aan de linkerkant van de voorbumper, maar centraal. Verder blijven de verschillen aan de voorzijde beperkt tot een ander rooster en een subtiel herwerkte voorbumper. Ah ja, de Alfa-badge is voortaan kleurloos ook. Niets wereldschokkends, dus.

Officiel: Alfa Romeo Tonale (facelift 2026)

Verbeterd weggedrag

Ook binnenin verandert er nauwelijks iets. Je kan de facelift van de Tonale bestellen met een aangepaste interieuraankleding met nieuwe kleurencombinaties, verder houdt Alfa Romeo het bij een nieuwe bediening voor de automatische versnellingsbak: geen klassieke pook meer, maar een wat modernere draaitoets.

Officiel: Alfa Romeo Tonale (facelift 2026)

Om het weggedrag te verbeteren neemt de spoorbreedte van de Tonale enigszins toe, het motorenpalet bestaat nog steeds uit een zelfontbrander, een mildhybride turbobenzine en een plug-inhybride topversie. De 1,6 liter-dieselmotor blijft 130 pk sterk, de 1,5 liter-Ibrida ziet zijn vermogen stijgen van 160 naar 175 pk, en de stekkervariant verzamelt nu nog 270 in de plaats van 280 pk - een reductie die Alfa Romeo op het conto van de striktere Euro 6E Bis-normering schrijft.

De Alfa Romeo Tonale kan er weer even tegen, al zal vooral de nieuwe prijszetting bepalen hoeveel zieltjes de Italiaanse SUV in de nabije toekomt zal gaan winnen.

 

 

 

Hoofdredacteur AutoGids

Instagram: @kjanssens_pro

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten