Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Hyundai i30 Turbo

Geschreven door Xavier Daffe op

De i30 onderging een lichte update, maar Hyundai profiteerde van de gelegenheid om een gerobotiseerde versnellingsbak met dubbele koppeling te introduceren voor de 1.6 GDi en CRDi.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

De ‘nieuwe’ Hyundai i30 onderscheidt zich met zijn voorpartij die vier verschillende stilistische identiteiten kan aannemen, afhankelijk van de versie. Op die manier sluit hij visueel nauwer aan bij recentere modellen, zoals de i20. Qua motoren zien we een nieuwe atmosferische 1.4 op benzine verschijnen, die deel uitmaakt van de Kappa-familie. Daarnaast voldoen alle krachtbronnen nu aan de Euro 6-norm en zijn ze allemaal voorzien van een stop-startsysteem (behalve de basisdiesel 1.4 CRDi 90 en de 1.6 GDi op benzine wanneer die aan de geautomatiseerde overbrenging is gekoppeld, vreemd genoeg), terwijl voor alle versies de CO2-normuitstoot daalde. Het grootste nieuws is echter de introductie van een gerobotiseerde versnellingsbak met dubbele koppeling, om de sterren van het segment nog beter het hoofd te kunnen bieden, de Volkswagen Golf met zijn DSG op kop. Deze nieuwe, huiseigen DCT-7 (naar het aantal versnellingen) wordt aangeboden op de 1.6 GDi (135 pk) en de 1.6 CRDi (110 pk). In beide gevallen jaagt hij echter de CO2-normuitstoot omhoog, van 123 naar 136 g/km voor de benzineviercilinder en van 94 naar 109 g/km voor de diesel. En dat heeft helaas negatieve gevolgen op fiscaal vlak, want allebei komen ze daardoor in een minder interessante schaal terecht qua aftrekbaarheid.

In dit artikel : Hyundai, Hyundai i30

Hoofdredacteur Le Moniteur Automobile

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens Hyundai

Nieuwe hyundai i30 in stock

Tweedehands Hyundai

Tweedehands hyundai i30