Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek ons 'salonspecial' abonnementenaanbod: tot -50% korting

Ontdek ons 'salonspecial' abonnementenaanbod: tot -50% korting

let's go!

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Mercedes GLC 350e : Gewetenskwestie

De Mercedes GLC en zijn coupéafgeleide zijn sinds enige tijd ook te krijgen als plug-inhybride. Wij gingen na of deze versie naast de fiscale incentives ook in de dagelijkse praktijk voordelen biedt.

Prijs
NB
  • Score redactie 15.16 /20

Overzicht :

In 2008 lanceerde Mercedes (in Peking) de hoekige GLK als antwoord op de Audi Q5 en de BMW X3. Die oogstte echter nooit het verhoopte succes, zodat er in 2015 een heel anders ogende, rondere GLC (volgens de nieuwe typebenaming in Stuttgart) zijn opwachting maakte, eerst met een elegant, maar vrij klassiek ogend SUV-koetswerk, wat later ook met een sportievere coupélook, als antwoord op de BMW X4. In beide modellen is de topuitvoering deze keer geen benzineversie meer met een drieliter-V6 van meer dan 300 pk, maar een plug-inhybride met ongeveer evenveel gezamenlijk vermogen, maar nog duidelijk meer koppel en de mogelijkheid om een tijdje geheel elektrisch te rijden. De techniek loopt in dezen gelijk met die van de gelijknamige C-Klasse, de grote middenklasser die we in september 2015 aan de tand konden voelen (AG 937).

  • Hoogstaand comfort
  • Plezierig en dynamisch rijgedrag
  • Verhouding prestaties-verbruik (mits inpluggen!)
  • Beschikbare veiligheidsuitrusting
  • Behoorlijke terreincapaciteiten
  • Premium prijskaartje, soms dure opties
  • Standaarduitrusting met lacunes
  • Geen negentrapsautomaat
  • Beperkter volume laadruimte
  • Kwetsbaar laadstopcontact