Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Nissan X-Trail 2.0 dCi 150 A

Geschreven door Bert Troubleyn op

De X-Trail is een vaste waarde in het SUVsegment. In die mate zelfs dat Nissan niet te veel aan zijn uiterlijk wilde raken en zich op het onderhuidse gedeelte concentreerde.

Nissan X-Trail 2.0 dCi 150 A #1

De X-Trail boekt meer vooruitgang dan zijn nieuwe look op het eerste gezicht doet vermoeden: zijn koetswerk werd stijver, zijn koffervolume nam toe, hij werd praktischer, de filtering van de ophanging verbeterde, zijn dieselmotor en zijn automaat zijn up-to-date, de kwaliteitsindruk ging erop vooruit, de basisuitrusting werd moderner (Bluetooth-verbinding) en het interieur vertoont een betere assemblagekwaliteit en is aangenamer om te bekijken en aan te raken. Beter nog is dat de X-Trail niet overlapt met de Qashqai, waaraan hij zijn nieuwe platform dankt. Met zijn softroaderkarakter, zowel door zijn hoekige uiterlijk als door zijn terreinhoeken en zijn nieuwe elektronische terreinhulpmiddeltjes (vertrekhulp op hellingen en afdaalhulp), bezet hij een uitgelezen plaats in het drukke 4x4-gamma van Nissan, tussen de kleine cross-over Qashqai en de eerste grote SUV (Pathfinder): hij voelt zich even goed thuis in de stad als die eerste en heeft het offroad- DNA van die tweede.

In dit artikel : Nissan, Nissan X-TRAIL

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars