Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Private Lease: exclusieve AutoGids-aanbieding. Krijg tot 6 maanden gratis brandstof*

Private Lease: exclusieve AutoGids-aanbieding. Krijg tot 6 maanden gratis brandstof*

Bekijk

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / PEUGEOT 308 2.0 BlueHDi 180 A : Van zes naar acht

Naast de 1.5 BlueHDi krijgt de gefacelifte Peugeot 308 nog een primeur: een achttrapsautomaat van Aisin AW, enkel te verkrijgen in de GT in combinatie met de krachtigste 2.0 BlueHDi (180 pk).

Prijs
NB
  • Score redactie NC

Overzicht :

We hadden liever deze achttrapsautomaat zien debuteren op een minder luidruchtige diesel dan deze tweeliter, die er al een carrière op zitten heeft met een zestrapsautomaat. De geluiddemping is niet veranderd, zo vertelde men ons bij Peugeot. Wel is het verbruik merkelijk verbeterd, tot wel 7 procent in vergelijking met de vroegere ‘EAT 6’.

Dat is natuurlijk te danken aan de twee bijkomende verhoudingen en een meer geoptimaliseerde spreiding van de tussenversnellingen (waarbij de toerentalsprongen bij de schakelovergangen meer uitgevlakt worden), maar ook aan de uitgebreide werking van het start-stopsysteem, dat nu zijn ding al doet zodra de snelheid onder de 20 km/h komt. De achttrapsautomaat is ook compacter en lichter dan het zestrapsexemplaar.

  • Rijplezier en functionaliteit
  • Verfijnd schakelgedrag in normale modus
  • Uitrusting en afwerkingskwaliteit
  • Achttrapsautomaat enkel op 2.0 BlueHDi 180
  • Weinig competitieve prijzen
  • Rijhouding niet naar ieders smaak

Wat betreft de sturing in de Sport-modus, kunnen er dus nog wat puntjes op de i gezet worden, maar voor de rest is de nieuwe achttrapsautomaat een uitstekende vervanger van het ‘oude’ zestrapsexemplaar. Enkel jammer dat hij enkel aangeboden wordt op de krachtigste versie van de 2.0 BlueHDi.

In dit artikel : Peugeot, Peugeot 308

De concurrenten