Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Renault

Megane e-tech

Renault Mégane E-Tech (2022)
SUV's & Crossovers

SUV's & Crossovers

  • Renault
    Mégane E-Tech (2022)

  • Prijs CO2
    Elektrisch 37350 - 49850€ 0 - 0 g/km (WLTP)

    Renault Mégane E-Tech

    De Mégane met verbrandingsmotor zal binnenkort volledig plaats ruimen voor deze nieuwe generatie, die uitsluitend op elektriciteit rijdt. Ook de look van de E-Tech is heel anders: een mix tussen berline en SUV. Renault heeft deze elektrische auto bovendien op een streng dieet gezet: hij is ongeveer 100 kilo lichter dan een Volkswagen ID.3 met vergelijkbare batterijcapaciteit. Dat betekent dat hij kan uitpakken met een speelser weggedrag, waarmee hij qua levendigheid zelfs in de buurt komt van een klassieke Mégane op benzine. Met de 20-duimwielen is het weggevoel evenwel wat stug op kleine oneffenheden. Het meubilair is gezelliger dan in de ID.3 en de centrale tablet (van 9 of 12 duim) stuurt een multimediasysteem aan dat draait op Android Automotive (maar compatibel is met Apple CarPlay) en navigatie biedt via Google Maps. De ruimte op de achterbank is goed voor dit koetswerkformaat, hoewel – zoals altijd in deze klasse – de middelste zitplaats smal is. De bagageruimte is royaal, maar het grote niveauverschil tussen de drempel en de vloer is niet gunstig voor het in- en uitladen. Onder de vloer neemt Renault genoegen met middelgrote batterijen: 40 kWh (130 pk) of 60 kWh (130 of 218 pk). Niettemin haalt de 60 kWh-versie in de praktijk een rijbereik van zo'n 300 kilometer. De basisversies hebben geen recht op een gelijkstroomlader en hun wisselstroomlader is enkelfasig (7,4 kW). Die met 60 kWh heeft standaard een oplaadcapaciteit met gelijkstroom van maximaal 130 kW. Een 22 kW-lader op wisselstroom is als optie beschikbaar. Deze Mégane op batterijen profiteert van Renaults ruime EV-ervaring en kan rivaliseren met de referenties ter zake, niet alleen op het gebied van stroomverbruik en rijbereik, maar ook qua rijplezier. Hij pakt uit met een modern infotainmentsysteem en een relatief redelijke prijs.

Tests Renault Megane e-tech

Onze tests

Budget

In hetzelfde budget