Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model DS DS 7 2023

  • Niet meer beschikbaar
  • Vergeet de DS 7 Crossback, hier is de DS 7. De ‘Cross­back’ is dus verdwenen, wegens eigenlijk overbodig. De auto is er namelijk alleen als SUV. Eentje met een veel grotere klemtoon op luxe en comfort dan op een flitsend weggedrag. Het Franse merk mikt er nochtans mee op klanten die doorgaans bij de Duitse premiummerken winkelen. Een grondige opfrissing in 2022 moest de kansen van de DS 7 vergroten. Het design werd zo mogelijk nog wat scherper, met vooral heel knappe lichtblokken. Ook het interieur werd tegelijk wat opgewaardeerd, met een hoogwaardiger infotainmentsysteem en nog wat fraaiere materialen.

    Met de BlueHDi 130 is er nog altijd een dieselmotor beschikbaar, maar de focus ligt op diverse plug-inhybrides. Er zijn een E-Tense 225, 300 en 360, waarbij het cijfer in de naam voor het systeemvermogen staat. De eerste heeft naast zijn benzinemotor één elektromotor, de strafste varianten hebben er twee en dus vierwielaandrijving. De 360 krijgt met een verlaagd onderstel, bredere sporen en steviger veren en schokdempers. Die laatste zijn van het adaptieve type en voorzien van een voor dit marktsegment toch nog uniek snufje: ze krijgen ‘instructies’ op basis van de beelden die door een camera van het wegdek worden gemaakt. Er kan tot 57 kilometer volledig elektrisch worden gereden, voor de twee bescheidener hybrides is dat 65 kilometer.

    De DS 7 is luxe op zijn Frans, meer dan ooit. Een fraai alternatief voor de Duitse specialisten in dit segment, met daarenboven een wat lagere prijs. De focus ligt wel op comfort, liefhebbers van een gespierde rijstijl moeten toch nog bij de Oosterburen zijn. Of zeker de E-Tense 360 kiezen.

  • Diesel

    • Automatisch met manuele modus
    • 130 pk
    • 5.5 l / 100 km
    • CO2: 143 - 146 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

    Hybride benzine Plug-in

    • Automatisch met manuele modus
    • 300 pk
    • 1.2 l / 100 km
    • CO2: 27 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 360 pk
    • 1.8 l / 100 km
    • CO2: 40 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 225 pk
    • 1.2 l / 100 km
    • CO2: 28 - 29 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests DS DS 7

Onze tests

Nieuws DS DS 7

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget

Merken

De populairste merken