Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Vergeet de DS 7 Crossback, hier is de DS 7. De ‘Crossback’ is dus verdwenen, wegens eigenlijk overbodig. De auto is er namelijk alleen als SUV. Eentje met een veel grotere klemtoon op luxe en comfort dan op een flitsend weggedrag. Het Franse merk mikt er nochtans mee op klanten die doorgaans bij de Duitse premiummerken winkelen. Een grondige opfrissing in 2022 moest de kansen van de DS 7 vergroten. Het design werd zo mogelijk nog wat scherper, met vooral heel knappe lichtblokken. Ook het interieur werd tegelijk wat opgewaardeerd, met een hoogwaardiger infotainmentsysteem en nog wat fraaiere materialen.
Met de BlueHDi 130 is er nog altijd een dieselmotor beschikbaar, maar de focus ligt op diverse plug-inhybrides. Er zijn een E-Tense 225, 300 en 360, waarbij het cijfer in de naam voor het systeemvermogen staat. De eerste heeft naast zijn benzinemotor één elektromotor, de strafste varianten hebben er twee en dus vierwielaandrijving. De 360 krijgt met een verlaagd onderstel, bredere sporen en steviger veren en schokdempers. Die laatste zijn van het adaptieve type en voorzien van een voor dit marktsegment toch nog uniek snufje: ze krijgen ‘instructies’ op basis van de beelden die door een camera van het wegdek worden gemaakt. Er kan tot 57 kilometer volledig elektrisch worden gereden, voor de twee bescheidener hybrides is dat 65 kilometer.
De DS 7 is luxe op zijn Frans, meer dan ooit. Een fraai alternatief voor de Duitse specialisten in dit segment, met daarenboven een wat lagere prijs. De focus ligt wel op comfort, liefhebbers van een gespierde rijstijl moeten toch nog bij de Oosterburen zijn. Of zeker de E-Tense 360 kiezen.