Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Honda Jazz 2021

  • Niet meer beschikbaar
  • De vierde generatie van Honda’s stadsauto, die in 2020 gelanceerd werd, kreeg in 2023 een beperkte update, met een licht hertekende grille en wat nieuwe kleuren en afwerkingsdetails vanbinnen en vanbuiten. De stoerder ogende ‘Crosstar’ blijft in het gamma, maar krijgt voortaan het gezelschap van een ‘Advance Sport’-uitvoering met een sportievere look. De Jazz blijft trouw aan het concept van kleine eenvolumer, met voor een auto van nog geen 4,10 meter lang nog altijd een ruim en functioneel interieur. Het dashboard ziet er goed uit en is bekleed met degelijke materialen, maar Honda besteedde ook veel aandacht aan bergvakken, ergonomie en connectiviteit. De rijhouding is uitstekend en ook achterin is het aangenaam toeven. De Jazz beschikt overigens nog altijd over de Magic Seats-achterbank met haar opklapbare zittingen, zodat je grote en/of zware voorwerpen gewoon op de vloer achter de voorstoelen kwijt kunt.

    De Jazz is er bij ons enkel nog als hybride, waarvan de kleine batterij enkel onderweg kan worden bijgeladen. In de praktijk rijdt de kleine Honda echter vaak op elektrokracht alleen, zonder tussenkomst van de 1.5-benzinemotor. Die doet in normale omstandigheden enkel dienst als stroomgenerator. In 2023 werd de aandrijflijn iets krachtiger (122 pk), zonder echter de WLTP-waarden voor verbruik en uitstoot op te drijven. Naast de souplesse en de respons van de elektromotor valt de goede geluiddemping in het interieur op, of toch zolang je het rustig aan doet en het motortoerental van de verbrandingsmotor niet te hoog doet oplopen.

    De slimme Honda Jazz blijft een uitgekiende en verleidelijke kleine auto. Dat hij er enkel nog als hybride is, verandert daar niets aan, integendeel. Anderzijds maakt dat gegeven er de Jazz niet goedkoper op.

  • Hybride benzine

    • Continu Variabele Transmissie
    • 109 pk
    • 4.5 l / 100 km
    • CO2: 102 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Continu Variabele Transmissie
    • 109 pk
    • 4.8 l / 100 km
    • CO2: 110 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Continu Variabele Transmissie
    • 109 pk
    • 4.6 l / 100 km
    • CO2: 104 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests Honda Jazz

Onze tests

Nieuws Honda

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget