Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Maserati Grecale 2024

  • Zijn naam verwijst naar een koude mediterrane wind. Deze SUV is het kleine broertje van de Levante en positioneert zich qua formaat tussen de BMW’s X3 en X5. Qua koffervolume leunt hij dichter aan bij de eerste, maar dat is geen schande. Het passagierscompartiment achterin is dan weer verrassend ruim. Voorin is het dashboard zeer modern, met niet minder dan vier schermen: een digitaal instrumentenbord achter het stuur, een centraal display van 12,3 duim voor het infotainment, een kleiner exemplaar van 8,8 duim net eronder voor nog wat andere functies en een multifunctionele digitale klok bovenaan op de middenconsole.

    Technisch gezien is deze Maserati gebaseerd op het uitstekende achterwielaangedreven platform van de Alfa Romeo’s Stelvio en Giulia. Met dat verschil dat vierwielaandrijving in combinatie met de achttrapsautomaat van ZF hier standaard is. Onder de motorkap is er keuze tussen een 300 of 330 pk sterke 2.0-turboviercilinder met eBooster (GT en Modena) en een 3.0-V6 (Trofeo) afgeleid van die van de sportwagen MC20, die hier 530 pk levert.

    De V6-versie krijgt standaard een luchtvering met variabele hoogte, die optioneel is op de vierpitter. In alle gevallen is het weggedrag levendig en plezierig, met fijn gekalibreerde rijhulpsystemen die de pret niet bederven. In de bochten laat de Grecale nooit voelen hoe zwaar hij wel is. Een elektrische variant (Grecale Folgore) wordt verwacht in 2023, met een batterij van 105 kWh die werkt op 400 volt en een motor die goed zou zijn voor meer dan 500 pk en 800 Nm.

    De stijlvolle Grecale is duidelijk niet goedkoop, zelfs duurder dan een Porsche Macan, maar hij ziet er goed uit en biedt bakken plezier bij een dynamische rijstijl. Bovendien is de digitale uitrusting bij de tijd, waarmee Maserati duidelijk toetreedt tot de moderne tijd.

  • Elektrisch

    • Automatisch
    • 558 pk
    • 487 km • 24.7 kWh/100km
    • 105 kWh • - kW (AC) • 150 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

    Benzine

    • Automatisch met manuele modus
    • 300 pk
    • 8.8 l / 100 km
    • CO2: 198-209 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 330 pk
    • 9 l / 100 km
    • CO2: 199-211 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 530 pk
    • 11.2 l / 100 km
    • CO2: 254 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests Maserati Grecale

Onze tests

Nieuws Maserati

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget