Net als de EQS heeft ook de compactere EQE recht op een SUV-variant. Voorin is de sfeer identiek aan die in de EQE-berline: de materialen zijn verzorgd en als optie is er het enorme digitale paneel bestaande uit drie schermen dat zich over de volle breedte van het dashboard uitstrekt. Deze SUV-versie is bijna 10 centimeter korter dan de EQE-berline, maar de ruimte achterin is nog steeds zeer royaal. En de koffer is nog groter en praktischer (in dit geval uiteraard toegankelijk via een achterklep).
Net als de gelijknamige berline is deze SUV uitsluitend elektrisch: momenteel omvat het gamma de achterwielaangedreven 300 met 245 pk, de 350 met 292 pk en optionele vierwielaandrijving of rijbereikboost (de +), de 500, met 408 pk en vierwielaandrijving en de eveneens op de vier wielen aangedreven AMG 43, met 476 pk. Het officiële rijbereik varieert van 468 (AMG) tot 616 kilometer (350+). De standaard warmtepomp vermindert het verbruik van de verwarming en het maximale laadvermogen bedraagt 170 kW met gelijkstroom (DC) en 11 kW (of als optie 22) met wisselstroom (AC). Onder de interessante opties bevelen wij de adaptieve luchtvering (Airmatic) en de meesturende achterwielen aan, twee voorzieningen die het verschil maken op het gebied van comfort en dynamiek. Toch is deze SUV logischerwijs minder snedig dan de berline, die bijna 20 centimeter lager en 100 kilo lichter is.
Deze SUV-versie is praktischer dan de gelijknamige berline, zonder in te boeten aan rijplezier en zonder in de dagelijkse praktijk het rijbereik al te zeer te beperken. De functionele winst wordt met andere woorden niet zozeer betaald aan het laadstation... maar eerder cash bij aankoop, want de EQE SUV is (nog) duurder dan de ‘gewone’ EQE.